reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Jak pandemia wpłynęła na zwyczaje związane z oglądaniem TV?

dodano: 2020-04-28 14:09 | aktualizacja: 2020-04-28 16:05
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Sky/satkurier.pl

Sky UK serce Podczas pandemii, kiedy na ogół większość czasu spędzamy w domu, zmianie uległy także nasze zwyczaje związane z oglądaniem telewizji. Więcej korzystamy też z aplikacji internetowych, w tym serwisów SVOD z filmami i serialami. Operator brytyjskiej platformy Sky przedstawił raport, który ujawnia, jak w przypadku jego abonentów wyglądają zwyczaje związane z oglądaniem telewizji podczas domowej izolacji. Dane dotyczą okresu od 17 marca do 5 kwietnia br.

Sky UK


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Z raportu Sky wynika, że jego abonenci spędzają dziennie średnio o 1 godzinę 12 minut przed telewizorem więcej niż przed wybuchem pandemii. Daje to średnio 5 godzin 30 minut dziennie. Wzrost ten jest jeszcze większy w przypadku młodszych grup wiekowych. 16-34-latkowie oglądają telewizję średnio o 1 godzinę 25 minut dziennie więcej w porównaniu ze stanem sprzed wybuchu epidemii.

Z kolei czas korzystania z aplikacji internetowych w ramach Sky Q wydłużył się o prawie 70 proc. Dotyczy to m.in. Netflixa i YouTube.

W związku z tym, że praca zdalna nie wymaga marnowania czasu na dojazdy, abonenci Sky zaczynają oglądać telewizję wcześniej niż zwykle, a najwyższa oglądalność notowana jest około 20:00 zamiast 21:00. Wzrosło także zainteresowanie treściami na życzenie w godzinach rannych (9:00) i popołudniowych (14:00 - 16:00).

A ponieważ łączność jest teraz ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej, ludzie szukają sposobów kontaktowania się ze swoimi bliskimi. Co ciekawe, skłaniają się ku tradycyjnym metodom - Sky Mobile odnotował 60 proc. wzrost w zakresie połączeń głosowych wykonywanych przez jego klientów. Abonenci Sky Mobile rozmawiają przez telefon średnio przez nieco ponad godzinę w tygodniu. Natomiast użycie usługi internetowej Sky Broadband w marcu wzrosło o 33 proc. rok roku roku.

Jeśli chodzi o telewizję, duże wzrosty oglądalności zanotowały kanały informacyjne Sky News (230 proc.), BBC News (70 proc.) oraz ITV (53 proc.), a także filmowy Sky Cinema (45 proc.) i kulturalny Sky Arts (55 proc.). Wzrosło też zainteresowanie treściami VOD dla dzieci - o 40 proc.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Famaval 100 TRX EL biała

Wersja WZMOCNIONA portugalskiej anteny offsetowej firmy Famaval 100 TRX EL...

160 zł Więcej...

Miernik Linbox WS-6944 PRO dla DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

489 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

Oferta „nc+ telewizja na kartę z Pakietem Start+” z modułem...

189 zł Więcej...
reklama