Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Autorzy raportu szacują również, że dostawcy usług telekomunikacyjnych mogą wygenerować nawet 131 mld dol. do 2030 roku z samych przychodów z usług cyfrowych, dzięki proaktywnej pakietyzacji i marketingowi 5G. Około 40 proc. tych prognozowanych przychodów przypisuje się wydatkom konsumentów na ulepszone wideo,
rzeczywistość rozszerzoną (AR), rzeczywistość wirtualną (VR) i gry w chmurze w sieciach 5G. Raport przewiduje, że
w 2030 roku AR prawdopodobnie wygeneruje ponad połowę wszystkich wydatków konsumentów na media immersyjne - począwszy od gier, a skończywszy na innych obszarach, takich jak zakupy, edukacja i zdalna współpraca.
Kluczowe ustalenia podkreślają również,
w jaki sposób wpływ pandemii Covid-19 na finanse osobiste i priorytety finansowe mógł wpłynąć na gotowość konsumentów do zapłacenia dodatkowej opłaty za subskrypcje 5G. Na początku 2019 roku przeciętny konsument był skłonny zapłacić 20-procentową premię za 5G. Gdy rok 2020 dobiega końca, liczba ta spadła do 10 proc. Jednak jeden na trzech wczesnych użytkowników na całym świecie nadal jest skłonny zapłacić 20-procentową premię. Według raportu, tak wysoki poziom absorpcji wczesnych użytkowników mógłby przyczynić się do ożywienia gospodarczego.
- Po raz pierwszy firma Ericsson przedstawiła prognozę przychodów dla rynku konsumenckiego 5G, który pozostaje podstawową działalnością dostawców usług komunikacyjnych - mówi Jasmeet Singh Sethi, szef ConsumerLab w Ericsson Research.
- Dzięki naszym badaniom podkreśliliśmy rolę rozwoju przypadków użycia, innowacji taryfowych, wysokiej jakości zasięgu 5G i partnerstw ekosystemów, aby uwolnić prawdziwy potencjał tego rynku. Oczywiste jest, że 5G stworzy ogromne możliwości dla dostawców CSP w biznesie konsumenckim w ciągu dekady. Ponieważ ta podróż już się rozpoczęła, te CSP, które szybko i proaktywnie rozwijają swoje oferty konsumenckie, prawdopodobnie odniosą większe korzyści.
Raport podkreśla również sprzyjającą rolę technologii, takich jak przetwarzanie brzegowe i dzielenie sieci, pomagając dostawcom usług w zabezpieczaniu przychodów konsumentów korzystających z 5G. Może to pochodzić z podstawowych usług cyfrowych, takich jak gry w chmurze i aplikacje rzeczywistości rozszerzonej, lub sąsiadujących usług cyfrowych, takich jak łączność w samochodzie i powiązane funkcje bezpieczeństwa.
W maju 2019 roku firma Ericsson ConsumerLab opublikowała raport, w którym mierzono zainteresowanie konsumentów w ponad 30 przypadkach użycia i ich gotowość do zapłacenia za nie. Nowy raport „Potencjał konsumentów 5G” opiera się na tych spostrzeżeniach poprzez prognozy potencjału biznesowego, zarówno dla dostawców usług, jak i dla większego ekosystemu ICT.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.