Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spółka Red Carpet Media Group z siedzibą w Warszawie wnioskiem z dnia 1 września 2020 roku wystąpiła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego pod nazwą
RedTOP TV w sieci telekomunikacyjnej operatora
Toya na obszarze Łodzi, Krakowa, Mysłowic, Kutna, Przemyśla, Piotrkowa Trybunalskiego, Pisza i Pabianic, oraz operatora
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe Krawarkon na obszarze Warszawy i Nowego Dworu Mazowieckiego.
Zgodnie z warunkami koncesji, program
RedTOP TV będzie rozpowszechniany codziennie, nie mniej niż 23 godziny na dobę, i będzie miał charakter uniwersalny. Koncesja obowiązuje od 26 listopada 2020 roku i wygasa 25 listopada 2030 roku. Koncesjonariusz rozpocznie rozpowszechnianie programu nie później niż 2 miesiące od daty udzielenia koncesji. Do czasu rozpoczęcia rozpowszechniania programu koncesjonariusz może prowadzić próbne emisje programu.
Wnioskodawca wystąpił o koncesję na rozpowszechnianie programu telewizyjnego o charakterze uniwersalnym. Program RedTOP TV będzie - zgodnie z założeniami wniosku - rozpowszechniany codziennie, nie mniej niż 23 godziny na dobę, i adresowany do kobiet i mężczyzn w wieku 35-75 lat z wykształceniem średnim oraz wyższym.
W programie emitowana będzie klasyka filmowa kina amerykańskiego oraz kina europejskiego lat 1940-2000, rozpowszechniane będą kultowe seriale kina światowego, filmy i seriale telewizyjne z Europy Wschodniej, Azji, Ameryki Południowej i Afryki. Prezentowane będą wywiady z krytykami oraz twórcami na temat aktualnej oferty filmowej i telewizyjnej, etiudy szkół filmowych, jak również specjalne pasma festiwalowe i oscarowe.
W projektowanym programie wnioskodawca zaplanował następujące rodzaje audycji i ich minimalny udział procentowy w tygodniowym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00 (nie mniej niż): audycje publicystyczne - 15 proc., filmy fabularne - 60 proc., dokument - 5 proc., filmy animowane - 2 proc., audycje rozrywkowe - 1 proc., audycje edukacyjne - 1 proc., audycje dla dzieci i młodzieży - 1 proc., oraz audycje artystyczno-kulturalne - 1 proc. Audycje powtórkowe zajmą około 30 proc. tygodniowego czasu nadawania programu. Wnioskodawca przewiduje, że audycje wytworzone pierwotnie w języku polskim mają wypełnić 33 proc. a audycje europejskie 51 proc. kwartalnego czasu nadawania programu. Zadeklarowany przez wnioskodawcę wyżej wymieniony udział procentowy jest zgodny z wymaganiami „Ustawy o radiofonii i telewizji” w tym zakresie.
Zgodnie z informacją dotyczącą aktualnej listy akcjonariuszy spółki Red Carpet Media Group S.A., 100 proc. akcji spółki zostało przeniesione przez dotychczasowego akcjonariusza KLL Sp. z o.o. na spółkę Red Carpet Technologies Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Według Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, wnioskodawca wykazał, że dysponuje możliwościami finansowymi niezbędnymi do finansowania, tworzenia i rozpowszechniania programu.
Dodajmy, iż Red Carpet Media Group jest już nadawcą kanału
Red Carpet TV (Red Carpet TV HD, wersje SD i HD mają identyczne ramówki). Stacja ma charakter wyspecjalizowany, rozrywkowo-poradniczy. W ramówce kanału widzowie znajdą programy o gwiazdach show-biznesu, relacje z wydarzeń kulturalnych, premier kinowych i telewizyjnych, pokazów mody, koncertów czy gal, a także filmy i seriale fabularne. Stacja (w SD i/lub HD) dostępna jest dla abonentów Platformy Canal+ oraz sieci kablowych i IPTV, a także bezpłatnie w niekodowanym przekazie z satelity Eutelsat Hot Bird 13°E i w wybranych multipleksach lokalnych naziemnej telewizji cyfrowej (NTC)
(więcej tutaj).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.