reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

118 tys. klientów Play Now TV Box

dodano: 2021-03-16 10:20
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Play/satkurier.pl

Play Now Liczba klientów usługi Play Now TV Box wzrosła w 2020 roku o 86 tys. do 118 tys. W skali kwartalnej baza klientów tej usługi telewizyjnej z dekoderem TV Box zwiększyła się o 35 tys. Są to bardzo dobre wyniki, świadczące o dużym zainteresowaniu Play Now TV Box.

Play
Play Now TV Box


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Play Now TV Box, uruchomiona komercyjnie w kwietniu 2019 roku, to niezależna od sieci usługa OTT, zapewniająca jedną platformę dostępu do kanałów telewizji liniowej, bibliotek VOD i platform streamingowych, takich jak HBO GO, Netflix i Amazon Prime Video. Świadczona jest na androidowych dekoderach TV Box.

Warto dodać, że wyniki finansowe i operacyjne Play są od niedawna raportowane przez Grupę Iliad, która w listopadzie kupiła 143 809 764 akcji Play Communications. Dziś Grupa Iliad posiada 246 131 028 akcji Play, stanowiących 96,7 proc. kapitału i ogólnej liczby głosów.

Kluczowe wydarzenia Play w 2020 roku:
  • W całym roku 2020 roku Play osiągnął przychody w wysokości 7,16 mld zł, co oznacza wzrost o 1,7 proc. r/r, przy czym przychody z usług wzrosły o 4,9 proc., na co wpływ miał wzrost ARPU z usług telefonii komórkowej równoważący spadek przychodów ze sprzedaży towarów – z powodu pandemii COVID-19 oraz kilkutygodniowego zamknięcia sklepów.
  • Całkowita baza raportowanych klientów mobilnych Play wzrosła do 15,4 mln (+1 proc. r/r), a baza aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 0,3 mln do 12,2 mln (+2,5 proc. r/r), z czego baza aktywnych klientów kontraktowych (z wyłączeniem technicznych kart SIM oraz kart M2M) wzrosła o 0,1 mln, do 8,4 mln. Baza aktywnych klientów usług przedpłaconych wzrosła o 5,6 proc. do 3,8 mln, głównie w wyniku przejęcia Virgin Mobile Polska.
  • Baza klientów usługi telewizyjnej Play Now TV Box wzrosła o 268 proc. r/r, do 118 tys., a baza klientów internetu stacjonarnego wzrosła do 7 tys., co odzwierciedlają ostatnie miesiące sprzedaży.
  • W okresie 12 miesięcy wynik EBITDAaL* Play wzrósł o 6,3 proc. do 2,4 mld zł. Wzrost EBITDAaL wynika ze wzrostu marży brutto i jest częściowo kompensowany przez wyższe koszty sieci, wynikające z uruchomienia nowych stacji bazowych.
  • Play zainwestował 806 mln zł, przede wszystkim w rozwój sieci, czego wynikiem jest 8 800 stacji bazowych na koniec 2020 roku.
 

– Rok 2020 był otwarciem nowego rozdziału dla Play, kiedy Grupa Iliad stała się naszym nowym właścicielem, czyniąc Play częścią jednej z największych grup telekomunikacyjnych w Europie. Był to kolejny rok skutecznego realizowania naszej strategii budowania silnego, cyfrowego lidera rynku usług mobilnych dla odbiorców indywidualnych, rodzin oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Przekroczyliśmy założone cele, a osiągnięte wyniki pokazują odporność naszej organizacji w bezprecedensowym 2020 roku wskazując na potencjał wzrostu w 2021 roku oraz w kolejnych latach – podsumował Jean Marc Harion, prezes zarządu Play.


*EBIDTAaL spójny ze wskaźnikiem raportowania wyniku operacyjnego w Grupie Iliad.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Antena TELE System PF85 grafit

Włoska, stalowa antena podświetlana PF85 znanej firmy TELE System, z...

159 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...