Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
K1 nie będzie miał łatwego wejścia na zatłoczony rynek rodzimych stacji telewizyjnych na Ukrainie, ponieważ został on podzielony przez analityków na trzy części:
W pierwszej są największe stacje narodowe: Inter, 1+1 oraz ze względu na zasięg kanał Pierwyj nacionalnyj. Razem te stacje mają aż 50 proc. ukraińskiej widownii.
W drugiej grupie umieszczono tzw. nowe kanały narodowe: Nowyj, STB (СТБ), ICTV, М1, TRK Era. Te kanały mają już o połowę mniej procentowego udziału wsród ukraińskiej widownii - tylko 25 proc.
Trzecia grupa kanałów na Ukrainie, to Kanal 5 (Пятый канал), Tonis, NTN, TRK Ukraina, KTM i IVK. Te mają już tylko 20 proc. widownii.
K1 ma szansę powodzenia pod warunkiem, że znajdzie niszę na rynku, bo przebić się do czołówki ukraińskich stacji będzie bardzo trudno.
Głównym producentem K1 została Anna Bezludnaja, która wcześniej pracowała dla kanału Inter. K1 ma zamiar dotrzeć do tych Ukraińców, których dotąd telewizja wcale nie interesowała i to ma być ta nisza potencjalnych widzów w wieku 30-45 lat z wykształceniem wyższym i średnim.
Zapowiadany jest tylko jeden wieczorny dziennik informacyjny. Liczne mają być programy publicystyczne. Filmy na K1 będą ustawiane tak, by umiejętnie konkurować z innymi kanałami, tworząc odmienną ofertę dla widzów.
Pararmetry dla K1:
Amos 2 - 4.0°W; 10,722H (Europe beam),SR=27500, FEC=3/4.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.