Dzięki systemowi kampanie reklamowe będą docierać do konkretnych odbiorców, którzy spełnią określone kryteria segmentacji. Wykorzystanie tej technologii do emisji reklam może w przyszłości stanowić atrakcyjną wartość dodaną dla reklamodawców, którzy na wzór rozwiązań już dostępnych w internecie będą mogli efektywniej realizować kampanie reklamowe.– Celem GPW jest zbudowanie kompleksowej platformy technologicznej, która umożliwiać będzie realizację usługi dynamicznej podmiany reklam telewizyjnych, czyli DAI. System ma docelowo działać w naziemnej telewizji cyfrowej, sieciach kablowych, satelitarnych oraz na platformach streamingowych. Umożliwi on nadawcom telewizyjnym podmianę telewizyjnych spotów reklamowych na dopasowane do rodzaju odbiorcy. Razem z Emitel rozpoczynamy wdrożenie i testy funkcjonalności systemu. Podmiana reklamy będzie dokonywać się na dekoderach po to, aby docelowo zbudować zasięg ogólnopolski i pozwolić reklamodawcom na projektowanie kampanii i dopasowywanie treści poprzez nasz system, z wykorzystaniem urządzeń, które są zlokalizowane w gospodarstwach domowych. To podstawowy wyróżnik naszego projektu. Sprawdzając różne technologie chcemy mieć pewność, że będziemy w stanie zbudować jak największy zasięg urządzeń u różnych operatorów na obszarze całego kraju – podkreślił Maciej Stanecki, wiceprezes zarządu GPW DAI S.A.
Dodajmy, że system DAI jest już testowany w naziemnej telewizji cyfrowej przez TVN Warner Bros. Discovery od października 2022 roku na kanałach TVN, TVN7 i TTV. Grupa ta jako pierwszy podmiot w Polsce uruchomiła rozwiązania telewizji adresowalnej, która umożliwia emisję dedykowanych reklam dopasowanych do indywidualnych charakterystyk odbiorców. W tym celu stosowana jest technologia umożliwiająca „nałożenie” dedykowanych reklam na standardowy blok reklamowy emitowany w telewizji.– Emitel od kilku lat prowadzi prace dotyczące wdrożenia technologii DAI. Współpracując z nadawcami telewizyjnymi rozumiemy, jak przełomowe może być to rozwiązanie właśnie dla naszych partnerów. Na trudnym rynku reklamy technologia DAI otwiera nowe pole do znacznie efektywniejszego wykorzystywania czasu reklamowego, co powinno przełożyć się na lepsze wyniki finansowe nadawców, a z kolei widzom pozwoli unikać oglądania reklam, którymi nie są zainteresowani. Tym bardziej cieszymy się, że tak poważny gracz jak Giełda Papierów Wartościowych podejmuje próbę budowy tego rozwiązania na rynku w Polsce oraz że możemy być częścią tego przedsięwzięcia i tworzyć tak nowoczesne rozwiązania w naszym kraju. Warto też podkreślić, że platforma, którą będziemy wdrażać, obejmuje swoim zasięgiem wszystkie cyfrowe sposoby dystrybucji kanałów telewizyjnych, a nie tylko naziemną telewizję cyfrową – podkreślił Maciej Staszak, wiceprezes zarządu Emitel S.A.
Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H
Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...
130 zł Więcej...Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem
Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...
660 zł Więcej...Mini PC Homatics Dongle G Google TV
Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...
299 zł Więcej...