reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Emitel na zlecenie GPW przeprowadzi pilotaż DAI

dodano: 2023-03-20 10:32
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Emitel/satkurier.pl

EmiTel Emitel na zlecenie Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) przeprowadzi pilotaż systemu dynamicznej podmiany reklam (DAI). Obie strony podpisały umowę w tej sprawie. W trakcie projektu testowana będzie funkcjonalność i efektywność systemu. Zakres testów obejmie wszystkie rodzaje cyfrowych platform telewizyjnych w Polsce. Implementacja rozpocznie się w drugiej połowie marca br.

Emitel GPW telewizor Giełda Papierów Wartościowych


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Emitel od wielu lat rozwija produkty tzw. telewizji hybrydowej, w tym rozwiązania typu Addressable TV. Jednym z takich rozwiązań jest platforma DAI (ang. Dynamic Ad Insertion), która umożliwia m.in. umieszczanie określonych spotów w blokach reklamowych na bazie wcześniej zdefiniowanych kryteriów. W praktyce oznacza to, że widzowie oglądając dany kanał telewizyjny, podczas emisji bloku reklamowego zobaczą różne spoty reklamowe. Rozwiązanie to daje możliwość pokazania na ekranach telewizorów, w tym samym czasie, w ramach przekazu telewizyjnego różnych treści dostosowanych do widza (warunkiem jest podłączenie odbiornika telewizyjnego do internetu).
 

– Celem GPW jest zbudowanie kompleksowej platformy technologicznej, która umożliwiać będzie realizację usługi dynamicznej podmiany reklam telewizyjnych, czyli DAI. System ma docelowo działać w naziemnej telewizji cyfrowej, sieciach kablowych, satelitarnych oraz na platformach streamingowych. Umożliwi on nadawcom telewizyjnym podmianę telewizyjnych spotów reklamowych na dopasowane do rodzaju odbiorcy. Razem z Emitel rozpoczynamy wdrożenie i testy funkcjonalności systemu. Podmiana reklamy będzie dokonywać się na dekoderach po to, aby docelowo zbudować zasięg ogólnopolski i pozwolić reklamodawcom na projektowanie kampanii i dopasowywanie treści poprzez nasz system, z wykorzystaniem urządzeń, które są zlokalizowane w gospodarstwach domowych. To podstawowy wyróżnik naszego projektu. Sprawdzając różne technologie chcemy mieć pewność, że będziemy w stanie zbudować jak największy zasięg urządzeń u różnych operatorów na obszarze całego kraju – podkreślił Maciej Stanecki, wiceprezes zarządu GPW DAI S.A.

Dzięki systemowi kampanie reklamowe będą docierać do konkretnych odbiorców, którzy spełnią określone kryteria segmentacji. Wykorzystanie tej technologii do emisji reklam może w przyszłości stanowić atrakcyjną wartość dodaną dla reklamodawców, którzy na wzór rozwiązań już dostępnych w internecie będą mogli efektywniej realizować kampanie reklamowe.

W pierwszej kolejności odbędzie się pilotażowe wdrożenie systemu emisji spotów reklamowych w modelu DAI – Emitel wspólnie z GPW właśnie podpisały umowę na jego przeprowadzenie. Celem pilotażu będzie przetestowanie funkcjonalności i efektywności systemu DAI we wszystkich rodzajach cyfrowych platform telewizyjnych w Polsce. W ramach projektu Emitel odpowiada za instalację i konfigurację systemu, który będzie podłączony z infrastrukturą udostępnianą przez GPW. Wdrożenie rozwiązania i testy rozpoczną się w drugiej połowie marca br. i będą obejmować telewizję naziemną, kablową, satelitarną oraz IPTV. Jeśli testy zakończą się pozytywnie, GWP zamierza uruchomić w kolejnym roku w Polsce komercyjną platformę DAI.
 

– Emitel od kilku lat prowadzi prace dotyczące wdrożenia technologii DAI. Współpracując z nadawcami telewizyjnymi rozumiemy, jak przełomowe może być to rozwiązanie właśnie dla naszych partnerów. Na trudnym rynku reklamy technologia DAI otwiera nowe pole do znacznie efektywniejszego wykorzystywania czasu reklamowego, co powinno przełożyć się na lepsze wyniki finansowe nadawców, a z kolei widzom pozwoli unikać oglądania reklam, którymi nie są zainteresowani. Tym bardziej cieszymy się, że tak poważny gracz jak Giełda Papierów Wartościowych podejmuje próbę budowy tego rozwiązania na rynku w Polsce oraz że możemy być częścią tego przedsięwzięcia i tworzyć tak nowoczesne rozwiązania w naszym kraju. Warto też podkreślić, że platforma, którą będziemy wdrażać, obejmuje swoim zasięgiem wszystkie cyfrowe sposoby dystrybucji kanałów telewizyjnych, a nie tylko naziemną telewizję cyfrową – podkreślił Maciej Staszak, wiceprezes zarządu Emitel S.A.

Dodajmy, że system DAI jest już testowany w naziemnej telewizji cyfrowej przez TVN Warner Bros. Discovery od października 2022 roku na kanałach TVN, TVN7 i TTV. Grupa ta jako pierwszy podmiot w Polsce uruchomiła rozwiązania telewizji adresowalnej, która umożliwia emisję dedykowanych reklam dopasowanych do indywidualnych charakterystyk odbiorców. W tym celu stosowana jest technologia umożliwiająca „nałożenie” dedykowanych reklam na standardowy blok reklamowy emitowany w telewizji.

Wcześniej, w 2019 roku Telewizja Polska wraz z partnerami - operatorami Korbank i MatteBox, zaprezentowała prototypowe rozwiązanie DAI na dekoderach operatorów kablowych. Oficjalna prezentacja odbyła się 7 października podczas 46. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE 2019 w Jachrance.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

569 zł Więcej...