Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wierni widzowie France 3 i słuchacze France Blue muszą przygotować się na wielkie zmiany we francuskiej telewizji i radiofonii publicznej. Likwidacja tych nazw wydaje się zaskakująca, ale jest konieczna.
France 3 istnieje od 1972 roku, a
France Bleu od 1980 roku. Publiczna telewizja regionalna i lokalne stacje radiowe mają już wierną publiczność. Po co więc zmieniać ich nawyki? Powodem jest to, że razem można być silniejszym. Dla tego we wrześniu 2024 r. wszyscy będą mówić o nowej marce
Ici, co z języka francuskiego oznacza
"Tutaj".
Mówić z miejsca, w którym mieszkają ludzie.
- Wszystko zaczyna się od prostej obserwacji: aby nie konkurować, tylko połączyć siły, wyjaśnia szefowa
France Télévisions, Delphine Ernotte Cunci i dyrektor generalna
Radia France, Sibyle Veil. Nowa marka
Ici bardzo zdecydowanie wyraża obietnicę przemawiania z miejsca, w którym żyją ludzie i tego, co dzieje się wokół nich. Obietnica, której
France 3 i
France Bleu dotrzymują od lat.
Delphine Ernotte Cunci i Sibyle Veil obiecują, że każda stacja zachowa swoją specyfikę i będzie "bardziej obecna i potężniejsza", jak będzie razem.
- Wspólnie zrobimy wszystko, co możemy robić razem. I będziemy robić osobno to, co jest specyficzne dla każdego z naszych mediów.
Liderzy nadawania publicznego we Francji obiecują wspólny kierunek redakcyjny, jedną markę i łączenie zasobów.
Jeżeli telewizja publiczna i radio publiczne mają różne siedziby w danych miastach, to wkrótce nie będzie to już miało miejsca. Przykładem są media w Rennes, gdzie niedługo zespoły redakcyjne telewizji i radia będą się gromadzić we wspólnym budynku.
To zbliżenie trwa od kilku lat.
W 2019 r. na antenie
France 3 zaczęto nadawać pierwsze poranne audycje
France Bleu, a w 2022 r. serwisy informacyjne
France 3 zaczęły wychodzić pod nowymi nazwami „ICI 12/13” i „ICI 19/20”.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.