reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Uderzono w ukraińskie transmisje na satelitach

dodano: 2024-04-17 17:59 | aktualizacja: 2024-04-17 18:49
autor: KuKa | źródło: detector.media

Ukraina ukraińskie kanały Rosja atak satelita Freedom 360px 17 kwietnia br. zakłócono transmisje ukraińskich nadawców na satelitach. Celem ataku był transponder z kanałami Freedom TV i Espreso TV na satelicie Eutelsat Hot Bird 13G (13°E) i multipleks 1+1 z satelity Astra 4A (4,8°E), gdzie łącznie zakłócono emisję 39 kanałów telewizyjnych. Kto zakłóca to nietrudno się domyśleć.

satkurier.pl
czaszka piractwo haker rosja ukraina 760px


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Celem ataku był transponder na Hot Birdzie z kanałami Freedom TV i Espreso TV

Grupa medialna 1+1 Media z Astry 4A musiała chwilowo zawiesić nadawanie do czasu rozwiązania problemu.

Natomiast regularną emisję Freedom TV zastąpił przekaz z logo "Za Żizń!". Ta druga ingerencja została usunięta o godz. 15:24 czasu ukraińskiego.

– Apelujemy do Ukraińców o przestrzeganie higieny informacyjnej, aby nie pomagać wrogowi w rozpowszechnianiu dezinformacji. Wszystkie te działania Rosja podejmuje w celu destabilizacji sytuacji na Ukrainie. Zalecamy, jeśli jest to możliwe, na przejście na odbiór z alternatywnych źródeł - DVB-T2, sieć kablowa, OTT i Internet (strony kanałów telewizyjnych, YouTube)

- podała grupa medialna 1+1 Media.

Kto zakłóca? Rosja?

Wiosną Rosja zaczęła regularnie zakłócać sygnał satelitarny ukraińskich nadawców na satelitach Astra 4A (4,8°E) i Eutelsat Hot Bird 13G (13°E), które obsługiwane są przez europejskich operatorów satelitarnych SES i Eutelsat.

13 marca br. technicy publicznej telewizji Suspilne zarejestrowała próbę zagłuszania kanałów Perszyj, Suspilne Kultura, Suspilne Krym, Suspilne Nowyny i Suspilne Sport na satelicie Astra 4A. Źródło zakłóceń pochodziło z centrum łączności kosmicznej "Jeziora Niedźwiedzie" na przedmieściach Moskwy.

Rankiem, 16 marca odnotowano brak sygnału na kanałach Freedom TV i DIM TV na Eutelsat Hot Bird 13G (13°E). Przekaz został zastąpiony nielegalną transmisją z logo "Za Żizń!". Atak miał wpływ na inne kanały zagraniczne znajdujące się w pakiecie.

19 marca br. kanał informacyjny Espreso poinformował, że przez 2 tygodnie doświadczał celowych zakłóceń swojego przekazu satelitarnego. Według nadawcy, źródłem tłumienia sygnału mogą być stacjonarne lub mobilne stacje łączności satelitarnej z terytorium Rosji. Z kolei 28 marca br. odbyła się zewnętrzna ingerencja w nadawanie ukraińskiej telewizji na satelicie Astra 4A.
 


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Cyberprzestępczość


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum PREMIUMBOX+ H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...