reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Cyberataki w branży transportowej

dodano: 2024-05-08 17:14
autor: HP | źródło: Transcash.eu/PICUS : „The Blue Report 2023”

DDoS atak haker hakerzy 360px Branża TSL jest sektorem infrastruktury krytycznej o kluczowym znaczeniu dla polskiej gospodarki i bezpieczeństwa międzynarodowego. Choć nowoczesne technologie pomogły w optymalizacji operacji transportowych, to zwiększyły jego podatność na cyberataki. Cyberprzestępcy atakują sektor transportu ze względu na skalę jego powiązań, zależności od technologii i cennych danych, które przechowuje.

satkurier.pl
cyberataki na polski transport TSL satkurier 760px


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Cyberataki w branży TSL: inwestycja w bezpieczeństwo to priorytet

Choć niemal 3/4 firm transportowych doświadczyło jakiejś formy cyberataków, efektywność zabezpieczeń, które stosują, wynosi jedynie 65%. To oznacza, że na każde 3 ataki, 2 odnoszą skutek. Te niepokojące wnioski płyną z publikacji „The Blue Report 2023”, przygotowanej przez analityków z firmy PICUS, dostarczającej technologię symulacji naruszeń i ataków w sieci.

Cyberprzestępcy celują w Polskę

14 marca 2023 roku prorosyjska grupa hakerska Noname057(16) przeprowadziła dwa cyberataki typu DdoS na witryny internetowe dwóch spółek zarządzających kluczowymi odcinkami autostrad A1 i A2.

Atak DdoS miał na celu blokadę dostępu do usług, spowodowaną wysyłaniem nadmiernej liczby żądań i zapytań do strony, która nie mogąc ich obsłużyć, zawiesza się. 

Autostrada Wielkopolska S.A. i Gdańsk Transport Company sprawnie poradziły sobie z atakiem, który dzięki temu okazał się stosunkowo nieszkodliwy. Tym razem – należałoby dodać, ponieważ nie ulega wątpliwości, że systemy bezpieczeństwa zawiodły, a hakerzy zdołali zakłócić funkcjonowanie firmowych stron internetowych. Członkowie wspomnianej grupy poinformowali również, że celem ich działań był także polski system eToll. Krajowa Administracja Skarbowa nie potwierdziła jednak prawdziwości tych deklaracji.

Niezależnie od efektu ataków, jasne jest, że sektor transportu jest celem cyberprzestępców również w Polsce. Działania hakerów będą się intensyfikować w miarę postępów w cyfryzacji sektora, którą narzuca prawo. 

NIS2 narzuca standardy bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo sieci i systemów informatycznych w UE ma zwiększyć dyrektywa NIS2, która weszła w życie z początkiem 2023 roku.

- To znowelizowana wersją pierwotnej dyrektywy w sprawie bezpieczeństwa sieci i informacji UE z 2016 roku. Konieczność aktualizacji zawartych w niej zapisów jest bezpośrednią konsekwencją coraz większej skuteczności i wyrafinowania metod stosowanych przez hakerów. Kraje członkowskie mają obowiązek przyjęcia dyrektywy i spełnienia jej zasad do 17 października 2024 roku

- tłumaczy Jakub Gwiazdowski, Head of Partnership & Relations w Transcash.eu.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Ataki komputerowe


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Antena Inverto 120 jasnoszara

Antena stalowa, cynkowana 120cm z zawieszeniem sztywnym w kolorze jasnoszarym....

399 zł Więcej...