Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Uniwersalnym miejscem dostępu do transmisji NBA przez widzów w Stanach Zjednoczonych będzie aplikacja NBA, skąd będą oni mogli przejść na platformy Disney, NBCU i Amazon. Nowe umowy medialne zwiększą zasięg transmisji NBA -
wszystkie mecze będą dostępne do obejrzenia na platformach streamingowych
Prime Video, Peacock i nadchodzącej
ESPN. Natomiast w telewizji w każdym sezonie transmitowanych będzie
około 75 meczów sezonu zasadniczego, w porównaniu z minimum 15 meczami zgodnie z obecną umową. Disney, NBCU i Amazon zabezpieczyli także prawa do transmisji meczów
WNBA - ligi koszykówki kobiet.
NBA w Disney
Disney (ABC/ESPN) będzie pokazywać co roku łącznie 80 meczów NBA sezonu zasadniczego, w tym ponad 20 meczów w
ABC (zazwyczaj w sobotnie wieczory - NBA Saturday Primetime i w niedzielne popołudnia - NBA Sunday Showcase) oraz do 60 meczów w
ESPN (zazwyczaj w środowe wieczory i czasami w piątkowe wieczory). ABC/ESPN będzie w dalszym ciągu transmitować wszystkie 5 meczów NBA w święta Bożego Narodzenia i zapewniać ekskluzywne relacje ogólnokrajowe z ostatniego dnia sezonu zasadniczego.
ABC/ESPN będzie podczas play-offów transmitować w telewizji około 18 meczów w pierwszych dwóch rundach każdego roku oraz jedną z dwóch serii finałów konferencji w ciągu 10 z 11 lat obowiązywania umowy. ABC pozostanie wyłącznym miejscem finałów NBA, które transmituje od 2003 roku.
Wszystkie mecze i wydarzenia NBA z anteny ABC/ESPN będą dostępne w nadchodzącej
usłudze streamingowej ESPN. ABC/ESPN będzie w dalszym ciągu transmitować w telewizji NBA All-Star Celebrity Game, NBA Draft, NBA Draft Lottery i połowę wszystkich meczów NBA Summer League. Platformy ABC/ESPN będą także w dalszym ciągu dystrybuować pakiet meczów WNBA i NBA G League w sezonie zasadniczym i poza sezonem.
Disney będzie pokazywać mecze NBA w ramach zasobów marki ESPN na kilku rynkach międzynarodowych, w tym w Ameryce Łacińskiej, Afryce Subsaharyjskiej, Oceanii i Holandii, a także za pośrednictwem
Disney+ na wybranych rynkach w Azji i Europie.
Na koniec tego partnerstwa, NBA będzie mogło poszczycić się 34-letnią współpracą z ABC/ESPN.
NBA w NBCU
NBCU (NBC/Peacock) będzie pokazywać co roku do 100 meczów NBA sezonu zasadniczego, z czego ponad połowa będzie emitowana w
NBC (w niedzielne i wtorkowe wieczory). NBCU będzie co roku transmitować w telewizji NBC inaugurację ligi oraz co najmniej 2 mecze w ramach MLK Day w NBC i/lub Peacock w każdym sezonie.
Peacock będzie pokazywać 2 mecze w każdy poniedziałkowy wieczór sezonu. W każdy wtorkowy wieczór NBC będzie transmitować 2 mecze w wybranych powiązanych stacjach NBC w różnych regionach kraju. Wszystkie wtorkowe mecze będą dostępne na platformie Peacock w całym kraju.
Stacja
NBC stanie się domem dla wydarzeń NBA All-Star, w tym Rising Stars, State Farm All-Star Saturday Night, featuring AT&T Slam Dunk, Starry 3-Point Contest, Kia Skills Challenge i All-Star Game. W fazie play-off, NBC i/lub Peacock będą transmitować w telewizji około 28 meczów z pierwszych dwóch rund play-offów, z czego co najmniej połowa z nich będzie dostępna w NBC. NBC będzie także transmitować w telewizji jedną z dwóch serii finałów konferencji w ciągu 6 z 11 lat na zasadzie rotacji z Amazonem, począwszy od sezonu 2025/26.
W ramach partnerstwa NBCU będzie dystrybuować mecze NBA na kilku rynkach europejskich za pośrednictwem Sky Sports, a także na Karaibach i w Afryce Subsaharyjskiej. Ponadto NBCU będzie dystrybuować mecze WNBA i będzie domem dla wszystkich meczów reprezentacji USA w koszykówce seniorów i koszykówce kobiet.
Xfinity stanie się oficjalnym serwisem telewizyjnym NBA, WNBA i USA Basketball. Partnerstwo obejmuje współpracę w zakresie możliwości marketingowych i dodatkowych treści, wirtualne znakowanie podczas transmisji telewizyjnych oraz aktywacje podczas najważniejszych wydarzeń NBA, WNBA i USA Basketball.
NBA w Amazon
Amazon będzie pokazywać w każdym sezonie 66 meczów NBA w
Prime Video, w tym 2 mecze w czwartkowe wieczory od stycznia, 2 mecze w piątkowe wieczory, wybrane mecze w sobotnie popołudnia, co najmniej jeden mecz w Czarny Piątek oraz ćwierćfinały i półfinały rundy pucharowej Emirates NBA Cup. Ponadto Prime Video będzie transmitować mecz o mistrzostwo Emirates NBA Cup.
Co istotne, globalne prawa Amazon do transmisji NBA
nie dotyczą Chin, Danii, Szwecji, Finlandii, Norwegii, Holandii, a także
Polski. W naszym kraju prawa do NBA posiada CANAL+ (do końca sezonu 2024/25).
Prime Video będzie także dystrybuować wszystkie 6 meczów SoFi NBA Play-In Tournament. Każdego roku w fazie play-off, Prime Video będzie transmitować około jednej trzeciej meczów pierwszej i drugiej rundy. Ponadto Prime Video będzie transmitować jedną z dwóch serii finałów konferencji w ciągu 6 z 11 lat rotacyjnie z NBCU, począwszy od sezonu NBA 2026/27.
Amazon będzie pokazywać mecze NBA w ramach Prime Video, z rozszerzonym pakietem na wybranych terytoriach, w tym w Meksyku, Brazylii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Irlandii. Ten rozszerzony pakiet obejmuje co najmniej 20 dodatkowych meczów w sezonie zasadniczym w godzinach największej oglądalności, coroczną serię finałów konferencji oraz finały NBA w ciągu 6 z 11 lat.
Prime Video stanie się także strategicznym partnerem NBA i zewnętrznym podmiotem docelowym na całym świecie dla
NBA League Pass - ligowej usługi streamingowej, z rozszerzonymi prawami do dystrybucji NBA League Pass w USA i za granicą. Dodatkowo, w ramach umowy, Prime Video będzie transmitować połowę wszystkich meczów NBA Summer League, a także pakiet meczów WNBA i NBA G League w sezonie zasadniczym i poza sezonem.
Spór na linii NBA - Warner Bros. Discovery
WBD „podejmie odpowiednie działania”
Po ogłoszeniu przez NBA umowy z Amazon, oficjalne oświadczenie w tej sprawie wystosowała telewizja
TNT (część Warner Bros. Discovery), która aktualnie posiada prawa do transmisji NBA (do końca sezonu 2024/25).
- Dopasowaliśmy się do oferty złożonej przez Amazon, do czego mamy prawo wynikające z umowy, i nie wierzymy, że NBA może naszą ofertę odrzucić [...]. Uważamy, że NBA rażąco błędnie zinterpretowało nasze prawa umowne w odniesieniu do sezonu 2025/26 i kolejnych lat, w związku z czym podejmiemy odpowiednie działania. Nie możemy się jednak doczekać kolejnego wspaniałego sezonu NBA w TNT i Max, w tym naszego kultowego „Inside the NBA” - czytamy w oświadczeniu TNT.
- Najnowsza propozycja Warner Bros. Discovery nie odpowiadała warunkom oferty Amazon Prime Video i dlatego zawarliśmy długoterminową umowę z Amazon. Podczas tych negocjacji naszym głównym celem była maksymalizacja zasięgu i dostępności meczów dla naszych fanów. Nasza nowa umowa z Amazon wspiera ten cel uzupełniając transmisje w telewizji i streamingu, które są już częścią naszych nowych umów z Disneyem i NBCUniversal. Wszyscy trzej partnerzy zapewnili również, że przeznaczą znaczne środki na promocję ligi i poprawę wrażeń fanów. Jesteśmy wdzięczni TNT Sports za wielokrotnie nagradzane relacje z NBA i nie możemy się doczekać kolejnego sezonu NBA w TNT - czytamy w oświadczeniu NBA.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.