reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Canal+ zdobywa kolejnego gracza pay-tv

dodano: 2024-08-14 19:32
autor: RO | źródło: Bloomberg/moneyweb.co.za

MC Vision Canal+ zwiększy swój udział z 37% do 75% za nieujawnioną kwotę w maurytyjskiej spółce płatnej telewizji MC Vision. Kolejna transakcja pozwoli zostać większościowym udziałowcem platformy dystrybuowanej na wyspie Mauritius w Afryce Wschodniej. Według publikacji gazety Le Dimanche L’Hebdo, Canal+ czeka na zgody regulacyjne.

Canal+ MC Vision [foto: currimjee.com]
Canal+ MC Vision (Mauritius)


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W tym samym czasie firma Currimjee Jeewanjee and Co., która założyła MC Vision w 1998 r., zmniejszy swoje udziały z 53% do 25%, a nadawca publiczny Mauritius Broadcasting Corporation wycofa się całkowicie, sprzedając 10% swoich udziałów.

Nowa struktura umożliwi MC Vision dalsze spełnianie oczekiwań gospodarstw domowych na Mauritiusie w zakresie oferowania treści audiowizualnych i usług o wysokiej jakości przy jednoczesnym korzystaniu ze wsparcia Canal+.

Francuski Canal+ stara się rozszerzyć swoją obecność na najmłodszym i najszybciej rozwijającym się kontynencie, aby konkurować z amerykańskimi gigantami rozrywki telewizyjnej. W kwietniu br. złożył formalną ofertę gotówkową na zakup MultiChoice Group, wyceniając akcje tego południowoafrykańskiego nadawcy na 2,9 miliarda dolarów. Poinformował także, że przejęty podmiot będzie notowany w Europie i Johannesburgu.

Z pionierskiej, cyfrowej telewizji satelitarnej w państwie wyspiarskim na Oceanie Indyjskim w 1999 r., MC Vision przekształciło się w dostawcę ekskluzywnych treści premium. Dzięki silnym strategicznym partnerstwom, MC Vision nabyło wyłączne prawa do takich kanałów, jak CANAL i ZEE, najnowszych filmów, seriali, wydarzeń sportowych i dokumentów. W swojej ofercie posiada ponad 100 kanałów i ponad 20 tys. treści na żądanie. Jako główny agregator treści wprowadził dla widzów na Mauritiusie najlepsze treści z Hollywood, Bollywood i sportu, a także usługi streamingowe, takie jak Netflix i Disney+.

Od grudnia 2022 przez kolejny rok spółka odnotowała przychody w wysokości 1,25 miliarda rupii (105 mln złotych) i stratę 1,6 mln rupii (135 mln złotych). Deficyt wynikał z niskiego zaufania konsumentów, znacznie słabszej rupii maurytyjskiej, wzrostu piractwa i bezprecedensowych kosztów praw do treści, zwłaszcza w przypadku sportów na żywo, zgodnie z corocznym raportem Currimjee Jeewanjee.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Mini PC Smart TV 4K BOX Zehnder KP-1

Zehnder KP-1 to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy ZEHNDER z...

259 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Lite 4K

Homatics BOX R Lite to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy...

299 zł Więcej...