Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W tym samym czasie firma Currimjee Jeewanjee and Co., która założyła MC Vision w 1998 r., zmniejszy swoje udziały z 53% do 25%, a nadawca publiczny Mauritius Broadcasting Corporation wycofa się całkowicie, sprzedając 10% swoich udziałów.
Nowa struktura umożliwi
MC Vision dalsze spełnianie oczekiwań gospodarstw domowych na Mauritiusie w zakresie oferowania treści audiowizualnych i usług o wysokiej jakości przy jednoczesnym korzystaniu ze wsparcia
Canal+.
Francuski
Canal+ stara się rozszerzyć swoją obecność na najmłodszym i najszybciej rozwijającym się kontynencie, aby konkurować z amerykańskimi gigantami rozrywki telewizyjnej. W kwietniu br. złożył
formalną ofertę gotówkową na zakup MultiChoice Group, wyceniając akcje tego południowoafrykańskiego nadawcy na 2,9 miliarda dolarów. Poinformował także, że przejęty podmiot będzie notowany w Europie i Johannesburgu.
Z pionierskiej, cyfrowej telewizji satelitarnej w państwie wyspiarskim na Oceanie Indyjskim w 1999 r., MC Vision przekształciło się w dostawcę ekskluzywnych treści premium. Dzięki silnym strategicznym partnerstwom,
MC Vision nabyło wyłączne prawa do takich kanałów, jak
CANAL i
ZEE, najnowszych filmów, seriali, wydarzeń sportowych i dokumentów. W swojej ofercie posiada ponad 100 kanałów i ponad 20 tys. treści na żądanie. Jako główny agregator treści wprowadził dla widzów na Mauritiusie najlepsze treści z Hollywood, Bollywood i sportu, a także usługi streamingowe, takie jak
Netflix i
Disney+.
Od grudnia 2022 przez kolejny rok spółka odnotowała przychody w wysokości 1,25 miliarda rupii (105 mln złotych) i stratę 1,6 mln rupii (135 mln złotych). Deficyt wynikał z niskiego zaufania konsumentów, znacznie słabszej rupii maurytyjskiej, wzrostu piractwa i bezprecedensowych kosztów praw do treści, zwłaszcza w przypadku sportów na żywo, zgodnie z corocznym raportem
Currimjee Jeewanjee.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.