Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
RTL anuluje swój wniosek o przejęcie Nickelodeon. Sprzedaży nie będzie.
RTL Deutschland należy do koncernu
Bertelsmann SE & Co. KGaA i jest już właścicielem
Super RTL z towarzyszącymi markami
Toggo i
Toggo Plus. Pod tym parasolem prowadzi ofertę medialną dla dzieci, zarówno w telewizji linearnej, jak i na platformie streamingowej
RTL+. Właścicielem
Nickelodeon jest grupa mediowa
Paramount Global, który obsługuje usługi streamingowe
Paramount+ i
Pluto TV.
Federalny Urząd Antymonopolowy stwierdził, że obszar reklamy w obu ofertach stał się przedmiotem szczególnego zainteresowania. Stwierdzono, że pozycję wyraźnie dominującą wśród reklamodawców ma
Super RTL. Według
Bundeskartellamt, dominacja ta wzrosłaby jeszcze bardziej po dodaniu
Nickelodeon do portfolio
RTL.
– Istnieje bardzo ograniczona liczba nadawców oferujących powierzchnię reklamową skierowaną specjalnie do dzieci i zwłaszcza jest to RTL z odpowiednim programem telewizyjnym. Kanał publicznej telewizji KIKA nie emituje reklam.
Rozczarowanie Paramount i RTL.
Amerykańska grupa mediowa
Paramount nie podziela tej oceny i dodaje, że planowane partnerstwo przyniosłoby pozytywne odbicie w niemieckim krajobrazie medialnym. Jedno jest pewne.
Nickelodeon od dłuższego czasu boryka się z trudnościami na rynku telewizji linearnej dla dzieci, której udział gwałtownie spada od lat. Mając 6% udziału w podstawowej grupie docelowej pozostaje daleko w tyle za konkurencyjnymi ofertami
Super RTL i
Disney. To z kolei rodzi pytanie, czy
Paramount będzie nadal zainteresowany utrzymaniem
Nickelodeon w Niemczech jako kanału bezpłatnego (FTA).
RTL bardzo żałuje, że nie może rozszerzyć partnerstwa z
Nickelodeon i
Paramount. Pomysł przejęcia pozwoliłby stworzyć szerszą i bardziej zróżnicowaną ofertę dla dzieci w bezpiecznym i regulowanym przez media środowisku telewizyjnym.
RTL ma nadal oferować rozrywkę dla dzieci na najwyższym poziomie dzięki marce
Toggo we wszystkich odpowiednich kanałach i platformach.
W kwietniu br. nadawca Super RTL podpisał umowę z Paramount dotyczącą przejęcia praw do programów dziecięcych. Na tej bazie miał powstać nowy linearny kanał dzieci od 3 do 13 lat.
RTL chciał budować nową stację na dotychczasowej pojemności satelity
Astra zajmowanej przez
Nickelodon Deutschland (jako
Nick z częstotliwości 11,973V).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.