dodano: 2006-08-29 21:31 | aktualizacja:
2006-08-30 11:58
autor: Janusz Sulisz |
źródło: advtv
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Inwestycje związane z uruchomieniem nowego komercyjnego kanału Quatro i widoczny stan nasycenia hiszpańskiego rynku płatnej telewizji pod względem abonentów, zmuszają Sogacable do szukania innych rozwiązań, które pozwolą na dalsze finansowanie ich działań w dziedzinie telewizyjnej.
Sogacable zamierza sprzedać prawa do niekodowanych emisji telewizyjnych hiszpańskiej ligi piłkarskiej spółce Mediapro (firmie produkującej programy telewizyjnej i udziałowca kanału La Sexta) za sumę ponad 100 mln euro. Dzięki temu Mediapro staje się posiadaczem 25 proc. udziałów w Audiovisual Sport, spółce stworzonej przez Sogacable, która zarządza i obsługuje telewizyjne prawa do emisji meczów piłkarskich.
W dalszej kolejności Sogacable sprzeda prawa telewizyjne do emisji meczów piłkarskich innym operatorom (kablowym i ADSL). Spółka chce także sprzedać prawa na wyłączność do emisji niektórych filmów.
Sogacable boryka się także z problemami związanymi z jej platformą satelitarną Digital+. Chodzi głównie o coraz mniejszą liczbę nowych abonentów.
W ciągu ostatniego kwartału, Digital+ zyskał jedynie 4200 nowych abonentów, czyli tylko 10 proc. wszystkich nowych klientów na rynku. Dla porównania, w tym samym okresie, z usługi IPTV Imagenio Telefonici rozpoczęło korzystać 40 proc. wszystkich nowych klientów, a Ono (znacznie mniejszy operator kablowy) uzyskał 50 proc..
W ciągu ostatnich trzech lat, Digital+ zmniejszyło udział w rynku z 78 proc. w 2003 roku do 58 proc. w ostatnim kwartale tego roku. ARPU spadło z 47.2 euro w pierwszym kwartale 2006 roku do 42.4 euro w drugim.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.