dodano: 2006-09-14 14:28 | aktualizacja:
2006-09-14 14:49
autor: Magda Kowalczyk |
źródło: FT/disney
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jest to już druga poważna inwestycja w ostatnim czasie tej amerykańskiej spółki medialnej w Indiach.
Działania Disney Channel są częścią strategi agresywnego wejścia na szybko rozwijający się rynek, na którym jego kanały pozostały, co tu ukrywać, w tyle za konkurencyjnymi Cartoon Network czy Pogo, należącymi do grupy Turner.
Disney Channel na razie nie ujawnia roboczych tytułów powstających seriali. Wiadomo, że jeden z nich będzie opowiadać o grupie dziewczyn, które chcą założyć własny zespół muzyczny.
Disney uruchomił swój kanał w Indiach we wrześniu 2004 roku, a trzy miesiące później wystartował z drugim - Toon Disney. Kanały te docierają do 30 mln gospodarstw domowych za pomocą satelity i dzięki sieciom kablowym.
Kupiona przez tą amerykańską grupę medialną Hungama TV wystartowała w 2005 roku i szybko stała się jednym z najpopularniejszych kanałów dziecięcych w Indiach, osiągając rocznie 30 mln dol. na rynku reklamowym dziecięcej rozrywki.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.