dodano: 2007-02-18 20:15 | aktualizacja:
2007-02-19 22:58
autor: Janusz Sulisz |
źródło: GW
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zmiany podejścia BBC Worldwide do polskiego rynku będą zauważalne dla abonentów platform cyfrowych i sieci kablowych, bo jeszcze w tym roku miejsce BBC Prime może zająć BBC Entertainment.
- Widzowie otrzymają znacznie lepszy produkt, bo będzie to kanał przygotowany specjalnie na rynek polski, podczas gdy BBC Prime jest nadawany jednocześnie na kilka krajów Europy Środkowej.
- W przyszłości będziemy chcieli mieć na antenie BBC Entertainment znane brytyjskie programy, ale wyprodukowane na naszej licencji w Polsce - przekonuje Dean Possenniskie, szef kanałów tematycznych w BBC Worldwide, komercyjnej odnogi brytyjskiej BBC. Poza BBC Prime należy do niej również obecny w Polsce kanał informacyjny BBC World.
Data startu BBC Entertainment będzie zależała od tego, jak potoczą się negocjacje z operatorami kablowymi, gdyż nadawca chce wynegocjować wyższe opłaty licencyjne.
- Chcemy zaoferować kanał dopasowany do gustów polskiego widza, a to wymaga nowych zakupów programowych i setek tysięcy dolarów na promocję w Polsce. Dlatego chcemy zmienić cenę - wyjaśnia Possenniskie i dodaje, że rozmowy z operatorami powinny zakończyć się w marcu.
BBC Entertainment chce powalczyć o reklamodawców w Polsce i zbudować w Warszawie własny dział sprzedaży.
- To duże inwestycje, warte kilka milionów dolarów. Planujemy swoją działalność w Polsce na najbliższe pięć lat - dodaje szef kanałów tematycznych w BBC Worldwide, który planuje na przyszły rok uruchomienie również dokumentalnego BBC Knowledge, rozrywkowego BBC Lifestyle oraz dziecięcego Cbeebies. Od ich powodzenia będzie zależało to, czy BBC Worldwide otworzy w Warszawie swoje biuro, z którego będzie zarządzać pracami w całej Europie Środkowo-Wschodniej.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.