dodano: 2007-11-23 23:20 | aktualizacja:
2007-11-24 18:19
autor: Anna Sulisz |
źródło: screendigest/worldscreen
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według raportu, przed 2011, ponad 20 proc. dospodarstw domowych Europy Zachodniej będzie posiadać VOD, 30 proc. wzrostu z penetracji, która wynosi dzisiaj zaledwie 8 proc. Kluczowe rynki zawierają Belgię, Holandię i Francję, gdzie operatorzy kablowi uruchomili swoje własne serwisy VOD.
Na początkach funkcjonowania płatnych serwisów, do zakupu zachęciły ludzi hity filmowe, z 60 proc. dochodów wygenerowanych przez hity filmowe w 2001 roku. Do 2006 roku, zostały pomniejszone do 30 proc., ponieważ popularniejsza stała się zawartość sportowa. Screen Digest przewiduje, że w ciągu najbliższych pięciu lat, dominacja sportu i hitów filmowych zostanie zachwiana, ponieważ inne zawartości, takie jak filmy archiwalne oraz programy TV à la carte zwiększają swój udział w całkowitych dochodach VOD z 9 proc. do 18 proc.
Podczas gdy pięć wielkich rynków europejskich - Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Hiszpania i Francja - nadal osiągają wysokie dochody z VOD, inne kraje zaczynają je doganiać.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.