dodano: 2007-12-19 11:46 | aktualizacja:
2007-12-19 15:13
autor: Anita Dąbek/Janusz Sulisz |
źródło: krrit/Puls Biznesu
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Za przekroczenie ilości reklam telewizja Polsat Sport będzie musiała zapłacić 80 tys. zł, a za nadawanie reklam piwa przed godz. 20 - 32 tys. zł.
Według Gazety Wyborczej, z najnowszych badań Komisji Europejskiej wynika, że w polskich telewizjach przekraczany jest ustawowo ograniczony do 12 minut na godzinę czas reklamowy. Badaniami Komisji objęte zostały TVP1, Polsat, TVN oraz TV4. Do tego nadawcy znacznie podwyższają poziom głośności reklam w porównaniu do pozostałej części programu, co czasami jest już przesadą, zwłaszcza w godzinach wieczornych i nocnych.
Według wymienionych w raporcie Komisji nadawców, limity reklamowe nie zostały przekroczone, a jedynie do czasu reklamowgo błędnie wliczono sponsoring.
Komisja Europejska nie zamierza w najbliższym czasie wszczęcia procedury przeciwko Polsce za łamanie przepisów Unii Europejskiej, dotyczących reklam w telewizji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.