dodano: 2007-12-21 20:02 | aktualizacja:
2007-12-22 17:06
autor: Anita Dąbek |
źródło: dtg
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Raport wskazuje, że wzrost ten spowodowany jest przez Freeview (naziemna telewizja cyfrowa).
Tylko podczas trzeciego kwartału sprzedano niemal 2,4 mln urządzeń Freeview.
Raport pokazuje także, że wielu klientów - mając już główne telewizory przystosowane do odbioru sygnału cyfrowego DVB-T, próbuje przystosować drugi telewizor w domu do odbioru DVB-T (Freeview) lub rzadziej z satelity (Sky). Całkowita liczba drugich telewizorów w domu Brytyjczyków przystosowanych do odbioru sygnału cyfrowego zatrzymała się na blisko 12 mln, więcej o 1,3 mln w porównaniu do poprzedniego kwartału i o 50 proc. więcej w porównaniu do zeszłego roku.
Podczas trzeciego kwartału kolejne 200 tys. gospodarstw domowych, odbierających naziemnie sygnał analogowy, przeniosło się na telewizję cyfrową, korzystając z Freeview. Znaczy to, że
liczba gospodarstw domowych, używających Freeview jako ich jedyną platformę cyfrową, wyniosła 9,3 mln przed końcem kwartału. 14 mln gospodarstw posiada aktualnie urządzenie podłączone do co najmniej jednego telewizora, wzrost o ok. 1,1 mln w porównaniu do poprzedniego kwartału.
Sky powiększył swoją bazę klientów o 67 tys. podczas kwartału do ok. 8,1 mln, głównie dzięki 335 tys. dołączeniom rok po roku. Liczba gospodarstw domowych posiadających także FTA poprzez satelitę wyniosła ponad 9,1 mln na końcu kwartału. Znaczy to, że 17 proc. klientów Sky ma już co najmniej jeden dodatkowy telewizor przystosowany do odbioru satelitarnego.
Usługa Sky HD dołączyła 66 tys. abonentów, osiągając całkowitą liczbę ponad 350 tys. Prawie 2,7 mln gospodarstw domowych - ok. 33 proc. klientów Sky - obecnie subskrybuje Sky+ (dekoder z dyskiem).
Całkowita liczba brytyjskich gospodarstw domowych z telewizją kablową kontynuowała wzrost z ponad 3,4 mln abonentów na końcu kwartału, wzrost o ponad 100 tys. gospodarstw domowych rok po roku. Penetracja kablowa osiągnęła swój najwyższy poziom w ciągu ponad 5 lat, licząc 13,4 proc. wszystkich gospodarstw domowych z TV. Na końcu kwartału 190 tys. abonentów Virgin Media korzystało z osobistych rekorderów video V+ i serwisów HD.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.