dodano: 2008-08-26 19:47 | aktualizacja:
2008-08-26 19:59
autor: Anita Dąbek |
źródło: BBC
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Poprzez ankietę, kanał BBC Lifestyle chciał także lepiej przybliżyć się do swojej polskiej publiczności i dowiedzieć się, jak najlepiej dopasować się do stylu życia, jaki prowadzą polscy widzowie kanału.
Moda i uroda okazały się dla nich bardzo ważnymi tematami – ponad połowa Polek (58%) nie jest zadowolona ze swej obecnej siły nabywczej. Kobiety wyrażające takie niezadowolenie, chciałyby mieć więcej pieniędzy na ubrania i kosmetyki. Niemal połowa badanych (45%) marzy o tym, by odnowić garderobę. Pomimo dużej chęci posiadania większej ilości pieniędzy, częściej niż co czwarta badania kobieta(28%) zdecydowałaby się na zmiany w swoim budżecie – albo zmianę pracy – tak, by mieć większe fundusze na własne wydatki.
Badania ujawniły także podział wiekowy, jeśli chodzi o podejście do spraw domu. 48% Polek między 15. a 24. rokiem życia chce mieć nowoczesny dom. Podobne marzenia ma zaledwie 13% pań między 45. a 54. rokiem życia. We wszystkich grupach wiekowych kobiety marzyły natomiast o tym, by mieć dom przytulny i wygodny (o marzeniu tym mówiło 54% badanych).
Polki nadal uważają gotowanie za dobry sposób spędzania czasu – tylko jedna pani na pięć (20%) marzy, by jej partner przejął ster w kuchni i jako jedyny w domu zajął się przyrządzaniem posiłków. Zdrowe gotowanie jest priorytetem dla ponad 35% kobiet, zaś 33% badanych uważa kuchnię za miejsce, w którym może się spotkać cała rodzina. Okazało się, że grupy kobiet lubiące kuchnię tradycyjną i nowoczesną są procentowo niemal takie same: 27% badanych lubi gotować potrawy według tradycyjnych przepisów, zaś 28% widzi kuchnię jako miejsce eksperymentów kulinarnych.
Oderwanie się od trudów codziennego życia to dla badanych ważna sprawa – 61% kobiet marzy o wakacjach na plaży. Trudniej jednak o zgodność co do miejsca na wymarzony urlop. 39% badanych marzy o wyjeździe za granicę, ale 29% wolałaby spędzić wakacje bliżej domu, w Polsce. Mniej pociągająca okazała się perspektywa wakacji zimowych/kilku dni na nartach. Tylko jedna na 20 kobiet (5%) wybrałaby tę opcję.
Choć marzenia o dobrach materialnych są dla Polek ważne, ich największe pragnienia okazały się prostsze: jedna na pięć kobiet (21%) życzyłaby sobie być zdrowa, mieć szczęśliwe i dostatnie życie w rodzinie
- To badanie daje ciekawy obraz marzeń i ambicji polskich kobiet. Polki różnią się bardzo między sobą, ale dobre zdrowie i szczęśliwa rodzina to nadal najważniejsze marzenia większości z nich – powiedziała Katarzyna Dziekańska z TNS OBOP.
Claire Burgess z BBC Worldwide Channels, odpowiedzialna za układ programów BBC Lifestyle w Polsce, powiedziała:
- Przeprowadzone badania pozwalają nam lepiej zrozumieć widzów i wybierać dla nich programy, które obejrzą najchętniej. BBC Lifestyle oferuje programy dobrane tak, by odpowiadały one marzeniom i zainteresowaniom Polek. Dzięki tym badaniom widzimy, że stworzyliśmy odpowiednią ofertę programową dla tutejszego rynku. Programy takie, jak Ku… jak kucharz Gordona Ramsaya, Superdomy, Jak się nie ubierać, Coleen i prawdziwe kobiety, Poradnik Tanyi Byron, 10 lat mniej oraz Pokaż mi, co jesz… dają mnóstwo praktycznych porad dotyczących tego, jak można realizować swoje marzenia, pokazując jednocześnie, że są one na wyciągnięcie ręki.
(Na zlecenie BBC Lifestyle badania przeprowadziła firma TNS OBOP)
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.