dodano: 2009-02-25 11:12 | aktualizacja:
2009-02-26 13:40
autor: Janusz Sulisz |
źródło: wp.pl/multimedia
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spółka podała, że docelowo w pierwszej fazie projektu, trwającej trzy do czterech lat, przewidziana jest budowa bądź akwizycja sieci obejmujących swoim zasięgiem około 120 tys. gospodarstw domowych.
W ostatnim kwartale 2008 toku zysk netto Multimedia Polska przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 10,6 mln zł w porównaniu do 29 mln zł rok wcześniej. Zysk był o 26 proc. niższy niż oczekiwane przez analityków 14,3 mln zł.
Zysk operacyjny w tym samym okresie wyniósł 25,2 mln zł w porównaniu do 26,5 mln zł rok wcześniej (4,1-proc. wzrost wobec oczekiwań analityków na poziomie 24,2 mln zł). Z kolei przychody wzrosły do 125,2 mln zł z 111,8 mln zł i były o 1,4 proc. niższe od konsensusu na poziomie 127 mln zł.
Na koniec ubiegłego roku Multimedia Polska sprzedawały łącznie 654,6 tys. usług telewizji (cyfrowej i analogowej telewizji kablowej, a także programów Premium), czyli o ponad 13,7 proc. więcej, niż rok wcześniej. Przychody z tego segmentu rosły w podobnym tempie (ponad 13 proc.) i wyniosły w IV kwartale 2008. ponad 60,1 mln zł.
Usługą, która obecnie jest flagowym produktem Multimedia Polska w segmencie telewizji stała się cyfrowa telewizja kablowa (DTV). Na koniec roku korzystało z niej już 70,7 tys. abonentów. Jednocześnie rośnie zainteresowanie usługą wideo na żądanie (VoD), z której może korzystać już potencjalnie 680 tys. gospodarstw domowych (HP). Przekłada się to na wzrost ARPU na usługę DTV. Wskaźnik ten wyniósł 20,2 zł w IV kw. 2008– o blisko 3 zł więcej niż w III kwartale i ponad 10 zł więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie spada średniomiesięczny churn dla całego segmentu telewizji Multimedia Polska. Wyniósł on w IV kwartale 2008 r. 0,7% podczas gdy przed rokiem kształtował się na poziomie 0,85%.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.