reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Dziadkowie przed telewizorem - >5h dziennie

dodano: 2011-01-26 10:55 | aktualizacja: 2011-01-26 11:51
autor: Paulina Nietrzpiel | źródło: TNS OBOP

telewizor.jpeg W ubiegłym roku osoby w wieku powyżej 60. roku życia spędziły przed telewizorem średnio 5 godzin i 15 minuty dziennie, o 1 godzinę i 33 minuty więcej niż statystyczny Polak. Statystyczny senior najchętniej wybierał stacje publiczne (TVP1 i TVP 2), a wśród oferty programowej - seriale, programy informacyjne i sport.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W przypadku seniorek średni czas oglądania telewizji wyniósł w 2010 r. 5 godzin i 25 minut i wzrósł w porównaniu z rokiem 2009 r. o 19 minut, z kolei mężczyźni powyżej 60. roku życia spędzili przed telewizorami w 2010 r. średnio 5 godzin 8 minut i było to blisko 24 minuty więcej niż w 2009 r. Okazuje się zatem, że babcie i dziadkowie przeznaczają na oglądanie telewizji znacznie więcej czasu niż statystyczny Polak, a czas ten z roku na rok wzrósł bardziej niż w przypadku przeciętnego Kowalskiego.

W ubiegłym roku polskie seniorki najchętniej wybierały seriale i programy informacyjne. Na czele rankingu znalazł się odcinek serialu „M jak miłość” wyemitowany 1 czerwca 2010 r., który obejrzało średnio ponad 2 mln kobiet powyżej 60. roku życia (udziały 72%).



Z kolei statystycznego mężczyznę w wieku 60+ w ofercie programowej zainteresowały przede wszystkim programy informacyjne i transmisje sportowe. Ranking wśród panów w tej grupie wiekowej wygrywa „Teleexpress” z 29 grudnia
z 1,3 mln widzów
(udziały 78%) oraz seria skoków w ramach Igrzysk Olimpijskich w Vancouver, którą widziało średnio 1,3 mln widzów przy udziałach 74%. Niewiele mniejszą widownię gromadziły transmisje meczów piłki nożnej MŚ w RPA.



W 2010 roku osoby w wieku powyżej 60. roku życia, podobnie jak ogół społeczeństwa, najczęściej wybierały stacje publiczne. Niemniej jednak wspólne udziały stacji TVP1, TVP2 i TVP Info zarówno wśród seniorek (51%) jak i seniorów (53%) są zdecydowanie wyższe w porównaniu z grupą widzów w wieku 4+ (39%).

Warto również zauważyć, że także stacje informacyjne są bardziej popularne wśród starszej części społeczeństwa w porównaniu ze statystycznym polskim telewidzem. TVP Info osiągnęło w 2010 roku udziały w rynku seniorów na poziomie 8,6%, a TVN24 na poziomie 6,6%. W przypadku ogółu polskich telewidzów było to odpowiednio 4,8% i 4,2%.



- Pomimo iż dostęp do telewizji kablowo-satelitarnej wśród osób powyżej 60. roku życia jest na niewiele niższym poziomie w porównaniu do reszty społeczeństwa (penetracja odpowiednio na poziomie 66% i 73%), to jednak osoby starsze aż ponad połowę czasu poświęcanego na oglądanie telewizji przeznaczają na stacje publiczne, podczas gdy w przypadku statystycznego polskiego telewidza jest to poniżej 40%. – komentuje Krzysztof Guzowski, Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...