W ubiegłym roku osoby w wieku powyżej 60. roku życia spędziły przed telewizorem średnio5 godzin i 15 minuty dziennie, o 1 godzinę i 33 minuty więcej niż statystyczny Polak. Statystyczny senior najchętniej wybierał stacje publiczne (TVP1 i TVP 2), a wśród oferty programowej - seriale, programy informacyjne i sport.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W przypadku seniorek średni czas oglądania telewizji wyniósł w 2010 r. 5 godzin i 25 minut i wzrósł w porównaniu z rokiem 2009 r. o 19 minut, z kolei mężczyźni powyżej 60. roku życia spędzili przed telewizorami w 2010 r. średnio 5 godzin 8 minut i było to blisko 24 minuty więcej niż w 2009 r. Okazuje się zatem, że babcie i dziadkowie przeznaczają na oglądanie telewizji znacznie więcej czasu niż statystyczny Polak, a czas ten z roku na rok wzrósł bardziej niż w przypadku przeciętnego Kowalskiego.
W ubiegłym roku polskie seniorki najchętniej wybierały seriale i programy informacyjne. Na czele rankingu znalazł się odcinek serialu „M jak miłość” wyemitowany 1 czerwca 2010 r., który obejrzało średnio ponad 2 mln kobiet powyżej 60. roku życia (udziały 72%).
Z kolei statystycznego mężczyznę w wieku 60+ w ofercie programowej zainteresowały przede wszystkim programy informacyjne i transmisje sportowe. Ranking wśród panów w tej grupie wiekowej wygrywa „Teleexpress”z 29 grudnia
z 1,3 mln widzów (udziały 78%) oraz seria skoków w ramach Igrzysk Olimpijskich w Vancouver, którą widziało średnio 1,3 mln widzów przy udziałach 74%. Niewiele mniejszą widownię gromadziły transmisje meczów piłki nożnej MŚ w RPA.
W 2010 roku osoby w wieku powyżej 60. roku życia, podobnie jak ogół społeczeństwa, najczęściej wybierały stacje publiczne. Niemniej jednak wspólne udziały stacji TVP1, TVP2 i TVP Info zarówno wśród seniorek (51%) jak i seniorów (53%) są zdecydowanie wyższe w porównaniu z grupą widzów w wieku 4+ (39%).
Warto również zauważyć, że także stacje informacyjne są bardziej popularne wśród starszej części społeczeństwa w porównaniu ze statystycznym polskim telewidzem. TVP Info osiągnęło w 2010 roku udziały w rynku seniorów na poziomie 8,6%, a TVN24 na poziomie 6,6%. W przypadku ogółu polskich telewidzów było to odpowiednio 4,8% i 4,2%.
- Pomimo iż dostęp do telewizji kablowo-satelitarnej wśród osób powyżej 60. roku życia jest na niewiele niższym poziomie w porównaniu do reszty społeczeństwa (penetracja odpowiednio na poziomie 66% i 73%), to jednak osoby starsze aż ponad połowę czasu poświęcanego na oglądanie telewizji przeznaczają na stacje publiczne, podczas gdy w przypadku statystycznego polskiego telewidza jest to poniżej 40%. – komentuje Krzysztof Guzowski, Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.