dodano: 2011-03-25 12:35 | aktualizacja:
2011-03-25 14:26
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: Brand s.c.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według nazwy wybierane są głównie: elektronikę i sprzęt AGD - aparaty cyfrowe (51 % kliknięć w nazwę), urządzenia wielofunkcyjne (46 %) czy zmywarki (44%). Według zdjęć – produkty z kategorii Odzież i obuwie, Dom i ogród czy Dla dziecka. Powiązanie między zdjęciem a przejściem na stronę produktu jest tutaj bardzo wyraźne.
W jednej z najpopularniejszych kategorii – serwisy obiadowe aż 97 % przeglądających wybiera produkty, klikając w ich zdjęcia. Podobne wartości uzyskały kategorie: zestawy kuchenne i jadalniane (95 % kliknięć w zdjęcia produktów) oraz płaszcze damskie (94%). Co ciekawe w taki sam sposób wybierana jest broń (95%).
- Zdjęcie jest głównym elementem, który zachęca internautów do przejścia na strony konwersyjne. Jest to zgodne z naszym naturalnym sposobem komunikowania się. Według niektórych analiz mózg człowieka odbiera za pomocą bodźców wizualnych nawet 90% informacji o otoczeniu. Dlatego zdecydowaliśmy się zwiększyć rozmiary używanych zdjęć i powołaliśmy specjalny zespół, który zajmuje się ich pozyskiwaniem i kontrolowaniem jakości. Większe i lepsze zdjęcia pozwolą Internautom łatwiej i szybciej podejmować decyzje. Będą też zachęcać do zakupów Klientów „impulsywnych” – mówi Bartłomiej Dymecki, UX Specialist w Okazje.info.
Badanie Okazje.info przeprowadzono w marcu 2011, objęto nim wszystkie kategorie produktów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.