reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Multimedia Polska: wyniki finansowe za I kwartał

dodano: 2011-05-12 16:09 | aktualizacja: 2011-05-12 16:28
autor: Paulina Nietrzpiel | źródło: MP

Multimedia Polska Przychody Multimedia Polska wzrosły w I kwartale 2011 r. o 7,6% w stosunku do analogicznego okresu 2010 r. osiągając 148,7 mln zł. Spółka odnotowała skorygowany zysk EBITDA na poziomie 77,8 mln zł, czyli o 6,7% wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Posiada już 100 tys. abonentów usługi Triple Play zawierającej telewizję, Internet i telefon - rosnąca liczba sprzedanych pakietów usług, potwierdzona kolejnym rekordowym wskaźnikiem RGU na abonenta, który w I kwartale 2011 r. wyniósł 1,98. Przed rokiem było to 1,86.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- I kwartał roku możemy uznać za udany biorąc pod uwagę, że nasze wysiłki skoncentrowane były na wdrożeniu nowej strategii cenowej, budowie atrakcyjnej oferty programowej dla abonentów, a także refinansowaniu zadłużenia. To wszystko znalazło odzwierciedlenie w wynikach I kwartału 2011 r. Zakładamy, że koszty poniesione w tym kwartale, spowodują wzrost dynamiki osiąganych wyników w kolejnych kwartałach tego roku - mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.

EBITDA i zysk netto

W I kwartale 2011 r. skorygowany zysk EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja pomniejszony o jednorazowe zdarzenia) wyniósł 77,8 mln zł, co oznacza wzrost o 6,7% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Kwartalna marża EBITDA utrzymywała się na poziomie powyżej 50%. Szybki wzrost EBITDA to efekt restrykcyjnej polityki kosztowej prowadzonej konsekwentnie w poprzednich kwartałach.

W efekcie prowadzonych działań, w I kwartale 2011 r. w ujęciu miesięcznym koszty operacyjne w przeliczeniu na sprzedaną usługę (RGU) wyniosły 17,0 zł, co oznacza spadek o blisko 3% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Spółka odnotowała nieznaczny spadek zysku netto w I kwartale 2011 r. tj. o 4,9% do 20,4 mln zł. Jest to związane w głównej mierze z refinansowaniem zadłużenia i emisją obligacji, a także wzrostem wartości odsetek z tytułu zadłużenia. Koszty finansowe wzrosły rok do roku o ponad 70%, do 13,7 mln zł.

Optymalna struktura przychodów utrzymana

Spółka Multimedia Polska osiągnęła w I kwartale 2011 r. 148,7 mln zł przychodów (wzrost o 7,6% rok do roku). Wzrost przychodów, to w głównej mierze zasługa dynamiki wzrostów w segmencie telewizji cyfrowej (DTV), szerokopasmowego dostępu do internetu oraz w telefonii usług  hurtowych i WLR.

Struktura przychodów utrzymuje się niezmiennie w optymalnych proporcjach. Około połowy stanowią wpływy ze sprzedaży usług telewizyjnych. Pozostała część pochodzi ze sprzedaży internetu i usług głosowych, przy czym rośnie znaczenie internetu w strukturze sprzedaży. Jednocześnie Multimedia Polska systematycznie zwiększyły przychody na abonenta (ARPU). Miesięczny ARPU wyniósł w I kwartale 2011 r. 68,26 zł, co oznacza wzrost o ponad 3% w porównaniu do I kwartału 2010 r.

100 tys. abonentów Triple Play

Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec I kwartału 2010 r. wynosiła niemal 1,38 mln, co oznacza wzrost o ponad 130 tys. w stosunku do stanu na koniec I kwartału 2010 r.

Z pakietu Triple Play (wszystkie trzy usługi) w I kwartale 2011 r. korzystało prawie 100 tys. abonentów –10% więcej niż przed rokiem. W przypadku Double Play było to blisko 236 tys. klientów tj. o ponad 9% więcej niż w analogicznym okresie 2010 r. Dzięki rosnącej popularności pakietów liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,86 w I kwartale 2010 r. do 1,98 w I kwartale 2011 r. Tradycyjnie wskaźnik ten odnotował kolejny rekordowy poziom. Zakładając utrzymanie dotychczasowego trendu, można założyć, że już w II kwartale przeciętny abonent Multimedia Polska korzystał będzie średnio z 2 usług.

Telewizja

Segment telewizji pozostaje wciąż kluczowym elementem struktury przychodów Multimedia Polska. Coraz większe znaczenie odgrywa jednak telewizja cyfrowa (DTV i IPTV), która zapewniła niemal 12,6 mln zł przychodów w I kwartale 2011 r. tj. o 42% więcej niż przed rokiem. Wartość łącznych przychodów z telewizji (analogowej i cyfrowej) w pierwszym kwartale wyniosła 71,3 mln zł. Rok wcześniej było to 69 mln zł. Rosła także liczba RGU. Na koniec I kwartału 2011 r. spółka miała 754 tys. RGU telewizji, w tym już niemal 154,5 tys. RGU telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV. Baza użytkowników telewizji cyfrowej wzrosła o blisko 45% w ciągu roku.

- Dalszy dynamiczny wzrost przychodów i liczby użytkowników telewizji cyfrowej z pewnością potwierdza słuszność naszej strategii. Usługi dodane takiej wideo na żądanie (VoD) czy interaktywna telewizja aMazing, a także coraz atrakcyjniejsze pakiety programowe powodują, że telewizja cyfrowa zapewniła nam już ponad 18% przychodów z telewizji podczas gdy rok temu było to niecałe 13%  – mówi Andrzej Rogowski.

Dzięki rosnącemu zainteresowaniu telewizją cyfrową rośnie także miesięczne ARPU na usługę. W I kwartale 2011 r. było to 28 zł miesięcznie. Rok wcześniej 0,9 zł mniej.

Inwestycje Multimedia Polska

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I kwartale 2011 r. 31,4 mln zł, z czego w tzw. inwestycje rozwojowe (zwiększenie zasięgu usług oraz aktywacja nowych abonentów) około 85% tej kwoty. W efekcie liczba nowych gospodarstw, które znalazły się w zasięgu sieci Multimedia Polska zwiększyła się o 2,5 tys. Nowe HP (gospodarstwa domowe w zasięgu sieci) zostały włączone przede wszystkim w Warszawie, Toruniu, Lublinie i Gorzowie Wielkopolskim.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

559 zł Więcej...