dodano: 2011-06-13 15:26 | aktualizacja:
2011-06-13 15:30
autor: Anita Dąbek |
źródło: BCC
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
–
Telewizja publiczna jest elementem dialogu społecznego i budowania państwa obywatelskiego, o co walczymy od długiego czasu. Takie społeczeństwo musi mieć telewizję publiczną, która będzie wypełniała misję budującą to społeczeństwo. Jednak społeczeństwem obywatelskim i państwem obywatelskim niestety – jeszcze – nie jesteśmy. Dzisiaj 89 proc. Polaków sobie nie ufa. Przyczyny nie leżą oczywiście po stronie pracodawców czy telewizji, ale tego wszystkiego, co w Polsce się dzieje. Głównie dlatego, że polityka ma zbyt duży wpływ na nasze życie obywatelskie i zbyt duży wpływ na telewizję publiczną. Z tą sytuacją trzeba skończyć – powiedział prezes BCC Marek Goliszewski.
–
Publicznie apelujemy nie tylko do pracodawców, ale i pracowników firm: zapłaćmy abonament, nie tylko dlatego, że jest to sposób przestrzegania prawa, ale dla siebie, bo jest nadzieja, że KRRiT i media publiczne zwiększą liczbę i jakość programów pozwalających nam poczuć, że żyjemy w państwie obywatelskim i prowadzimy dialog społeczny. Telewizja publiczna nie powinna być rozliczana z pieniędzy, nie powinna się również ścigać z komercyjnymi telewizjami o reklamy. Chodzi o to, aby swoją atrakcyjnością, na którą powinny być pieniądze, przyciągała ludzi do pewnych wartości, których są dzisiaj spragnieni. Nadzieja na to, że te wartości będą rozwijane przez telewizję publiczną w naszym przekonaniu jest. Z pełną odpowiedzialnością podpisuję to porozumienie – dodał prezes BCC.
Przedstawiciele
KRRiT zadeklarowali w porozumieniu, że wzmocnią w spółkach publicznej radiofonii i telewizji promowanie tworzenia i rozpowszechniania programów gospodarczych i ekonomicznych. Podkreślili, że większe przychody z abonamentu uniezależniają nadawców publicznych od przychodów z reklam, co skutkuje lepszymi jakościowo audycjami i nie zmusza do walki o rynek reklamowy z nadawcami komercyjnymi.
Do porozumienia przystąpiły
Business Centre Club, Stowarzyszenie Agro Biznes Klub, Krajowa Izba Gospodarcza, Związek Rzemiosła Polskiego i Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Organizacje pracodawców zadeklarowały, że będą zachęcać swoich członków i pracowników do rejestracji posiadanych odbiorników rtv i do terminowego płacenia abonamentu. Płacenie abonamentu ma się stać przejawem etycznego działania w biznesie.
Porozumienie jest początkiem współpracy z przedsiębiorcami w ramach działań Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji związanych z poprawą ściągalności abonamentu radiowo-telewizyjnego.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.