reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Sojusz KRRiT-BCC w sprawie abonamentu RTV

dodano: 2011-06-13 15:26 | aktualizacja: 2011-06-13 15:30
autor: Anita Dąbek | źródło: BCC

KRRiT.jpg W poniedziałek, 13 czerwca 2011 roku w siedzibie Business Centre Club w Pałacu Lubomirskich w Warszawie Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz organizacje przedsiębiorców podpisały porozumienie dotyczące popularyzacji opłat abonamentowych za odbiorniki radiowe i telewizyjne.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Telewizja publiczna jest elementem dialogu społecznego i budowania państwa obywatelskiego, o co walczymy od długiego czasu. Takie społeczeństwo musi mieć telewizję publiczną, która będzie wypełniała misję budującą to społeczeństwo. Jednak społeczeństwem obywatelskim i państwem obywatelskim niestety – jeszcze – nie jesteśmy. Dzisiaj 89 proc. Polaków sobie nie ufa. Przyczyny nie leżą oczywiście po stronie pracodawców czy telewizji, ale tego wszystkiego, co w Polsce się dzieje. Głównie dlatego, że polityka ma zbyt duży wpływ na nasze życie obywatelskie i zbyt duży wpływ na telewizję publiczną. Z tą sytuacją trzeba skończyć – powiedział prezes BCC Marek Goliszewski.

Publicznie apelujemy nie tylko do pracodawców, ale i pracowników firm: zapłaćmy abonament, nie tylko dlatego, że jest to sposób przestrzegania prawa, ale dla siebie, bo jest nadzieja, że KRRiT i media publiczne zwiększą liczbę i jakość programów pozwalających nam poczuć, że żyjemy w państwie obywatelskim i prowadzimy dialog społeczny. Telewizja publiczna nie powinna być rozliczana z pieniędzy, nie powinna się również ścigać z komercyjnymi telewizjami o reklamy. Chodzi o to, aby swoją atrakcyjnością, na którą powinny być pieniądze, przyciągała ludzi do pewnych wartości, których są dzisiaj spragnieni. Nadzieja na to, że te wartości będą rozwijane przez telewizję publiczną w naszym przekonaniu jest. Z pełną odpowiedzialnością podpisuję to porozumienie – dodał prezes BCC.
 
Przedstawiciele KRRiT zadeklarowali w porozumieniu, że wzmocnią w spółkach publicznej radiofonii i telewizji promowanie tworzenia i rozpowszechniania programów gospodarczych i ekonomicznych. Podkreślili, że większe przychody z abonamentu uniezależniają nadawców publicznych od przychodów z reklam, co skutkuje lepszymi jakościowo audycjami i nie zmusza do walki o rynek reklamowy z nadawcami komercyjnymi.

Do porozumienia przystąpiły Business Centre Club, Stowarzyszenie Agro Biznes Klub, Krajowa Izba Gospodarcza, Związek Rzemiosła Polskiego i Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Organizacje pracodawców zadeklarowały, że będą zachęcać swoich członków i pracowników do rejestracji posiadanych odbiorników rtv i do terminowego płacenia abonamentu. Płacenie abonamentu ma się stać przejawem etycznego działania w biznesie.

Porozumienie jest początkiem współpracy z przedsiębiorcami w ramach działań Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji związanych z poprawą ściągalności abonamentu radiowo-telewizyjnego.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...