reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wywiad z Ewą Czekałą, prezes 4fun Media SA

dodano: 2011-07-15 11:23 | aktualizacja: 2011-07-18 22:09
autor: Janusz Sulisz | źródło: SAT Kurier

4fun Media logo.png Ewa Czekała, która pełni funkcję prezesa zarządu oraz dyrektora zarządzającego w 4fun Media S.A., udzieliła wywiadu redakcji magazynu telewizji cyfrowej SAT Kurier, w którym opowiada o najbliższych planach spółki. Ewa Czekała posiada wykształcenie wyższe. W 1999 roku ukończyła Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Nauk Społecznych, kierunek politologia i dziennikarstwo i uzyskała tytuł magistra. Przypomnijmy, że 1 września 2011 roku 4fun Media S.A. uruchomi kolejny kanał - TV.DISCO.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.


1. Jesienią startuje nowy kanał TV.DISCO. Skąd pomysł na taki kanał? Czy uważa Pani, że będzie się cieszył wystarczającym zainteresowaniem? Jacy widzowie będę stanowić grupę docelową?

TV.DISCO będzie dostępny już od 1 września. Od dawna myśleliśmy o kanale z muzyką disco. Zastanawialiśmy się długo jak go sprofilować i dzięki badaniom, które przeprowadziła firma MillwardBrown, SMG/KRC, dotyczącym preferencji muzycznych Polaków wiemy, że na taki kanał czeka co drugi Polak. Analiza pokazała, że muzyka disco z lat 70tych, 80tych, 90tych czy eurodance jest lubiana zarówno przez starszych, jak i młodych ludzi, którzy słuchają jej podczas spotkań towarzyskich, czy na imprezach.
TV.DISCO kierowany jest do bardzo szerokiej grupy. Nasi widzowie stanowić będą głównie osoby w wieku 16-49. Jak już wcześniej wspominałam muzyki disco słucha co drugi Polak. Ten rodzaj muzyki łączy nie tylko pokolenia, ale również subkultury czy grupy społeczne. Disco to teraz styl – zarówno w modzie jak i w życiu. Jedni słuchają disco ze względów sentymentalnych inni, ponieważ jest moda na lata 70te, 80te. Ludzie organizują imprezy tematycznie związane z disco, gwiazdami imprez są idole z dawnych lat: Fun Factory, Sandra, Limahl czy Modern Talking. Największe hity w dyskotekach to przeróbki starych hitów z dawnych lat: Madonna “Hung Up!” z przeróbką ABBY czy ostatni wielki przebój “Barbra Streisand” Duck Sauce, to znowu nowa wersja Bonem M. Dlatego naszą stację kierujemy zarówno do osób mieszkających w mniejszych miastach gdzie króluje muzyka eurodance, biesiadna czy disco polo oraz większych gdzie króluje disco lat 70tych czy 80tych czy 90tych.

2. Czego mogą się spodziewać widzowie? Czy będzie to wyłącznie muzyka disco polo, czy także utwory zagranicznych wykonawców?

TV.DISCO to głównie muzyka z lat 70tych, 80tych, 90tych oraz eurodance. Disco polo oraz muzyka biesiadna będą stanowiły około 30% ramówki naszej stacji. W TV.DISCO w dużej dawce, zobaczyć będzie można takich artystów jak: Limahl, ABBA, Boney M, Bad Boys Blue, Modern Talking, Sabrina, La Bouche, DJ Bobo, Donna Summer, Boys, Shazza, Top One, Safri Duo, Aqua, Eruption, Vengaboys, Akcent, Saragossa Band, Scooter, Eric Prydz, Fun Factory, CC Catch, Dr. Alban, Eiffel 65, Alcazar, Crazy Loop, Milano, Bayer Full, Toples, Stachursky, Just5 i wielu innych.

3. Na ogół kanały muzyczne mają w swoich ramówkach magazyny muzyczne, listy przebojów i relacje z koncertów. Czy pod tym względem TV.DISCO będzie znacznie się różnić od konkurencji?

TV.DISCO to kanał muzyczny dlatego jego główną część stanowić będą klipy. W ramówce stacji znajdą się zarówno listy przebojów, programy rozrywkowe jak i pasma muzyczne. Cała ramówka podzielona będzie na bloki tematyczne, w których królować będzie inny rodzaj muzyki disco. Chcemy aby nasi widzowie znaleźli swoje ulubione pasma i w nich mogli zobaczyć ulubionych artystów. Jak każdy kanał z Grupy 4fun Media, TV.DISCO stawia na interaktywność z widzem dlatego w ramówce nie zabraknie na pewno aplikacji i zabaw interaktywnych.
 
4. Czy TV.DISCO będzie kanałem niekodowanym i czy będą go mogli odbierać abonenci sieci kablowych? Czy podpisano już jakieś umowy dystrybucyjne?

TV.DISCO nadawany będzie 24 godziny na dobę, a sygnał emitować będziemy z satelity HOT BIRD. Chcemy aby kanał był dostępny w jak największej ilości sieci kablowych oraz na platformach cyfrowych. Prowadzimy już rozmowy z operatorami i jesteśmy w przededniu podpisania pierwszych umów. Dystrybucja kanału będzie prowadzona w modelu FTA.

5. SAT Kurier jest magazynem technicznym o telewizji cyfrowej. Interesuje nas częstotliwość, na której dostępny będzie sygnał stacji TV.DISCO. Czy takie szczegóły zostały już ustalone?

W tej chwili podejmujemy decyzje. Mamy do wyboru dwie oferty i na początku sierpnia będziemy wiedzieli już z kim podejmujemy współpracę.

6. Stosunkowo niedawno KRRiT zdecydowała o przyznaniu stacji Polo TV miejsca w mux 1 naziemnej telewizji cyfrowej. Czy nie obawia się Pani konkurencji ze strony tego nadawcy? W tym samym multipleksie znajdzie się także inny muzyczny kanał - ESKA TV. Dostępność w mux 1 zapewni tym stacjom szeroki zasięg.
 
Trzeba pamiętać, iż dostępność w mux 1 zapewnia oczywiście zasięg, ale jednocześnie pociąga za sobą dodatkowe, wielomilionowe koszty funkcjonowania, które szczególnie dla stacji tematycznych stanowi ogromne obciążenie finansowe i zagraża bieżącej płynności. Grupa 4fun Media S.A. konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku medialnym w Polsce od lat. Dlatego nie obawiamy się konkurencji. Jestem przekonana, że pomysł na ten kanał obroni się sam i znajdzie swoich wiernych widzów.     

7. Z jakich środków będzie finansowany TV.DISCO? Kiedy osiągnie rentowność?
 
W listopadzie zeszłego roku pozyskaliśmy z giełdy kilkanaście milionów złotych na inwestycje, w tym na uruchamianie kolejnych kanałów tematycznych. Generalnie, Spółka znajduje się w bardzo dobrej kondycji finansowej, na bieżąco generując znaczące zyski. Dlatego TV. Disco zostanie w całości sfinansowany ze środków własnych. Mamy doświadczenie w tym zakresie, dlatego wiemy jak to zrobić, optymalizując koszty. Dzięki temu kanał powinien szybko zbliżyć się do progu rentowności.  
 
8. DISCO.TV to już trzeci, po 4Fun.TV oraz Rebel.TV, kanał w portfolio spółki 4Fun Media. Czy  w planach jest uruchomienie kolejnych stacji? Kiedy to nastąpi?
 
Plany przewidują uruchomienie nowego kanału w pierwszej połowie przyszłego roku. W tej chwili dopracowujemy jego budżet i ramówkę. Na razie jednak za wcześnie, aby mówić o szczegółach.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...