dodano: 2011-09-16 10:52 | aktualizacja:
2011-09-16 13:20
autor: Anita Dąbek |
źródło: UOKiK
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
UOKiK ustalił, że zawierają one sprzeczne z prawem informacje, ograniczające uprawnienia abonentów.
Zgodnie z prawem, o propozycji zmian regulaminu przedsiębiorca telekomunikacyjny powinien powiadomić konsumentów z wyprzedzeniem
co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Co więcej, muszą także wiedzieć o przysługującym im prawie odstąpienia od umowy, jeśli nie zgodzą się na zaproponowane zmiany i tego konsekwencjach. Urząd ustalił, że spółka
Vectra informowała o nowym regulaminie już po jego wejściu w życie. Ponadto, umowy nie mogli wypowiedzieć ci abonenci, którzy zawarli kontrakt na promocyjnych warunkach. Tymczasem
prawo to przysługuje wszystkim abonentom.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Vectra karę
486 254 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca ma prawo odwołania się do sądu.
W sytuacji sporu z przedsiębiorcą konsumenci mogą skorzystać z pomocy miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. W przypadku usług telekomunikacyjnych abonenci powinni szukać pomocy w
Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, który zajmuje się rozwiązywaniem sporów konsumentów z przedsiębiorcami poprzez mediacje, jak również przed działającym przy Prezesie UKE sądem polubownym.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.