dodano: 2011-11-04 13:59 | aktualizacja:
2011-11-04 14:03
autor: Anita Dąbek |
źródło: Cartoon Network
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W październiku Cartoon Network był numerem 1 wśród kanałów dla dzieci generując 1.43 TVR (9% udziału), zajął też 2 miejsce, za Polsatem, w grupie wiekowej 4-15 w rankingu wszystkich kanałów dostępnych dla odbiorców telewizji kablowej i satelitarnej. Przez cały miesiąc Cartoon Network był również numerem 1 wśród wszystkich kanałów w grupie wiekowej 4-9 oraz wśród chłopców w wieku 4-15.
W październikowym zestawieniu najchętniej oglądanych programów dla dzieci, w grupie wiekowej 4-15, pierwsze miejsce zajął teleturniej
Ben 10: Ostateczne wyzwanie. Program, który zadebiutował na antenie stacji 10 października, miał natychmiastowy wpływ na wyniki kanału, generując oglądalność o 89% większą niż średnia stacji za październik.
Ben 10: Ostateczne wyzwanie to teleturniej, w którym 36 dzieci z Polski, pod okiem prowadzącego – aktora Marcina Mrozińskiego, może sprawdzić swoją wiedzę na temat ich ulubionego bohatera. To odpowiedź na lokalne potrzeby oraz nowy sposób na wzbudzenie zainteresowania docelowej widowni stacji. Program został wyprodukowany w Londynie. Teleturniej będzie emitowany na antenie Cartoon Network przez 10 tygodni, aż do 12 grudnia, kiedy to zakończy się wielkim finałem, podczas którego wyłoniony zostanie SuperFan Ben 10.
Trend eksponowania lokalnych talentów w Cartoon Network kontynuuje bliska premiera nowej europejskiej produkcji stacji pt.
Niesamowity świat Gumballa. Ten animowany sitcom łączy realistyczne obrazy z elementami animacji 2D i 3D. Serial już zyskał międzynarodowe uznanie, którego wyrazem jest nagroda zdobyta podczas festiwalu filmów animowanych w Annecy. Polska premiera serialu zaplanowana jest na 8 listopada. Obecnie Cartoon Network pracuje już nad jego drugim sezonem.
To nie koniec sukcesów programów Cartoon Network: serial Scooby-Doo! I Brygada Detektywów, który zadebiutował na antenie stacji pod koniec sierpnia br. zajmuje 2. miejsce wśród najchętniej oglądanych programów dla dzieci. Dwie pozostałe serie Scooby-Doo emitowane w Cartoon Network oraz oryginalne produkcje stacji takie jak Ed, Edd i Eddy oraz Generator Rex również znalazły się w top 10 najchętniej oglądanych programów dla dzieci. Tym samym kanał zdominował zestawienie, w którym na 10 programów 9 emitowanych jest na antenie Cartoon Network.
Sukces kanału Cartoon Network potwierdza również rekordowa sprzedaż Magazynu Cartoon Network wydawanego od 6 lat przez Media Service Zawada. Wychodząc naprzeciw potrzebom młodych fanów telewizji Cartoon Network, wydawca powiększył format i zmienił formułę magazynu, dostosowując się do nowego brandingu telewizji. Dzięki temu Magazyn Cartoon Network osiągnął w maju br. ponad 250% większą sprzedaż niż dotychczasowa średnia sprzedaż magazynu i był w tym okresie najlepiej sprzedanym magazynem ze wszystkich magazynów dla dzieci w Polsce. Numer 4/2011 CNM sprzedał się w liczbie aż 89.452 egz. z nakładu 117.940 tys. egz. Kolejne wydania magazynu utrzymują stałą, bardzo dobrą efektywność sprzedaży na poziomie 75%.
Media Service Zawada na fali sukcesów telewizji Cartoon Network poszerza również rodzinę produktów Ben 10 (oprócz ulubionego przez chłopców magazynu wprowadza również produkty premium: wydania specjalne oraz funbagi z ekstraprezentami) oraz wspólnie z telewizją świętuje drugie urodziny magazynu Bakugan, a Magazyn Scooby-Doo! od 2008 roku jest niekwestionowanym liderem sprzedaży wśród wszystkich miesięczników dla dzieci w Polsce.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.