reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Główne stacje stracą na udziale w widowni?

dodano: 2011-11-25 10:26 | aktualizacja: 2011-11-25 16:49
autor: Anita Dąbek | źródło: press.pl

Polska Z panelu Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku 2011 roku z naziemnej telewizji cyfrowej korzystało 3,6 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Według szacunków Starcomu, do końca roku będzie to 4 proc., do końca przyszłego roku - 8 proc., a w połowie 2013 roku - 16 proc. Największa fala przejść na DVB-T nastąpi dopiero po ostatecznym wyłączeniu emisji analogowej (31 lipca 2013 roku). Według Starcomu, na koniec 2013 roku z NTC będzie korzystać 27 proc. gospodarstw domowych.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Starcom szacuje grono potencjalnych klientów DVB-T w Polsce na maksymalnie 46 proc. gospodarstw domowych. Potencjalnymi użytkownikami NTC są przede wszystkim dzisiejsi odbiorcy analogowej telewizji naziemnej, a także osoby korzystające z najtańszych pakietów kablówek i platform satelitarnych oraz oglądający telewizję za pośrednictwem komputera, uważa wiceprezes Starcomu, Piotr Piętka.

Na rozszerzeniu zasięgu DVB-T skorzystają nadawcy, którzy obecnie docierają do stosunkowej niedużej liczby gospodarstw domowych. Według Starcomu, z grona głównych stacji (TVP1, TVP2, Polsat i TVN) większość straci na udziale w widowni. W 2012 spadek będzie nieznaczny. TVP1 może go zakończyć z udziałem 17,9 proc. (w porównaniu z 18,1 proc. osiąganych obecnie, tj. w okresie 01.10.2010-30.09.2011), a TVP2 - 13,6 proc. (obecnie: 13,8 proc.). Udział Polsatu się nie zmieni (14,3 proc.), a TVN trochę zyska - 15,1 proc. (15 proc.). Do większych zmian dojdzie w 2013 roku. Jedynka zakończy go z udziałem 15,9 proc., Dwójka - 12 proc., a Polsat - 12,6 proc. Najmniej odczuje cyfryzację TVN - 15,2 proc. - mający najmniejszy z tej czwórki analogowy zasięg naziemny.

Według Starcomu, TVN7 zwiększy udział do 2,1 proc. na koniec 2012 roku (z 1,7 proc. obecnie) i 3,1 proc. na koniec 2013 roku. Polo TV wzrośnie (z 0,3 proc.) najpierw do 0,4 proc., a potem do 0,6 proc. Zyskają także Eska TV (odpowiednio: 0,1 proc.; 0,2 proc.; 0,4 proc.) i TVP Kultura  (0,2 proc.; 0,3 proc.; 0,4 proc.).

Najbardziej skorzystają jednak nowe kanały z oferty multipleksów DVB-T, np. Polsat Sport News na koniec przyszłego roku ma mieć 0,2 proc. udziału, a na koniec 2013 roku - aż 2,6 proc. (tak samo w grupie komercyjnej). Z kolei udział ATM Rozrywka TV i U-TV wzrośnie do 0,1 proc. w 2012 roku i 2,2 proc. rok później (w grupie 16-49 zakończą 2013 rok z udziałem 2,3 proc.).
 
Dane: Starcom, Nielsen Audience Measurement


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...