reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Dobre wyniki grupy Kino Polska TV

dodano: 2012-05-16 10:17 | aktualizacja: 2012-05-16 10:23
autor: Anita Dąbek | źródło: Kino Polska

Kino Polska Grupa Kapitałowa Kino Polska TV S.A. zakończyła pierwszy kwartał 2012 r. z dobrymi wynikami. Wobec danych sprzed roku jej zysk netto wzrósł o 17,85% – z 2 387 tys. zł do 2 813 tys. zł. Aż o 68,10% zwiększyły się też przychody reklamowe Grupy. Jej marża EBITDA wzrosła o 40,69%.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W okresie od stycznia do marca zysk operacyjny Grupy zwiększył się o 26,72% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Łączne wpływy ze sprzedaży wyniosły blisko 23 102 tys. zł. W stosunku do danych sprzed roku stanowi to wzrost o ok. 17,41%.

Kanały telewizyjne, produkowane i dystrybuowane przez Kino Polska TV S.A. systematycznie poszerzały swój zasięg techniczny. W efekcie przychody Grupy z działalności emisyjnej wyniosły w pierwszym kwartale blisko 10 672 tys. zł. W tym samym czasie produkcja kanałów przyniosła Grupie wpływy w wysokości ok. 8 013 tys. zł.

Najwyższy wzrost Grupa odnotowała w segmencie sprzedaży reklam. Jej przychody z tego tytułu wyniosły 3 156 tys. zł. Wpływ na tak dobre wyniki miał rekordowy wzrost oglądalności Telewizji Kino Polska. W  marcu 2012 r. w grupie 4+ sięgnęła ona ponad 40 tys. AMR ze wskaźnikiem SHR% równym 0,66%. W analogicznym okresie poprzedniego roku wskaźnik ten wynosił 0,32%. W marcu Telewizja Kino Polska odnotowała także znaczący wzrost oglądalności w grupie 16-49. W stosunku do danych sprzed roku wyniósł on ponad 150% (wskaźnik AMR sięgnął 19 838). O ponad 137% zwiększył się także w tej grupie udział w czasie oglądania (SHR%), wynosząc 0,76%.

Jednocześnie odmłodzeniu uległ profil widza Telewizji Kino Polska. W marcu do 20,88% zwiększył się w widowni stacji udział grupy 16-29. Aż 48,47% wszystkich odbiorców stanowiły osoby między 16 a 49 rokiem życia.

Jednym z najważniejszych wydarzeń pierwszego kwartału była decyzja o rozszerzeniu działalności na rynek amerykański, poprzez emisję kanałów Kino Polska International i Kino Polska Muzyka oraz usługi z zakresu Video on Demand.

W porównaniu z ubiegłym rokiem poprawie uległa sytuacja Stopklatka S.A. Strata netto spółki w pierwszym kwartale 2012 r. wyniosła ok. 64 tys. zł, wobec ponad 228 tys. zł z pierwszego kwartału roku 2011. Systematyczna poprawa wyników jest efektem rozpoczętej w ubiegłym roku restrukturyzacji spółki. Podjęte działania mają na celu osiągnięcie przez Stopklatka S.A. progu rentowności w 2012 r.

W związku z zakupem nowoczesnej infrastruktury technicznej oraz zwiększeniem swoich zasobów kadrowych stratę netto w pierwszym kwartale odnotowało też Cyfrowe Repozytorium Filmowe Sp. z o.o. Inwestycje mają na celu rozwój spółki, która przygotowuje się m.in. do dystrybucji na międzynarodowym rynku filmowym tytułów zrekonstruowanych w ramach Projektu KinoRP.

Dobre wyniki za pierwszy kwartał potwierdzają słuszność naszej strategii na ten rok – mówi Piotr Reisch, Prezes Zarządu Kino Polska TV S.A. – 14 maja Zwyczajne Walne Zgromadzenie Kino Polska TV S.A. podjęło decyzję o przeznaczeniu zysku netto za rok obrotowy 2011, a także części zysku z lat ubiegłych, na wypłatę dywidendy dla naszych akcjonariuszy, w kwocie 1 zł na akcję. Łącznie przeznaczamy na ten cel 13 859 tys. zł.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

409 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...