reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Nowa ramówka ATM Rozrywka TV przed Euro 2012

dodano: 2012-05-16 23:04 | aktualizacja: 2012-05-17 10:28
autor: Anita Dąbek | źródło: ATM Grupa

ATM Rozrywka TV logo ze strumienia Grupa Kapitałowa ATM – największy niezależny producent programów telewizyjnych i filmów – uzyskała w I kwartale 2012 przychody w wysokości 23,7 mln zł oraz zysk netto na poziomie 475 tys. zł. Oznacza to spadek przychodów o 13,4 proc. oraz spadek zysku netto o 68,3 proc.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Pogorszenie się wyników w I kwartale 2012 roku w stosunku do analogicznego okresu ub.r. to efekt wzrostu kosztów sprzedanych usług i kosztów finansowych. Są one związane z oddaniem do użytkowania centrum produkcji filmowo-telewizyjnej w Warszawie, spłatą kredytu na tę inwestycję oraz uruchomieniem kanału telewizyjnego ATM Rozrywka w pierwszym multipleksie (MUX 1). Znaczącym czynnikiem jest też wciąż nie najlepsza sytuacja na rynku reklamy telewizyjnej, który według szacunków domu mediowego Starlink, skurczył się w pierwszym kwartale br. o 2,3 proc.. Z powodu malejących przychodów oszczędności wprowadziła TVP, jeden z kluczowych klientów ATM Grupy SA.
 
Jednak spółka utrzymuje stabilną rynkową pozycję, kontynuując produkcję seriali, które – jak „Ojciec Mateusz” i „Ranczo” – należą do pięciu najlepiej oglądanych polskich produkcji. Z końcem stycznia TVP1 rozpoczęła emisję „Galerii”, nowej telenoweli ATM Grupy. Ponadto, spółka od lat realizuje także „Świat według Kiepskich” i „Pierwszą miłość”, które cieszą się niesłabnącą sympatią widzów. W marcu br. „Świat według Kiepskich” obchodził 13. urodziny. Jest drugim po „Klanie” najdłużej emitowanym polskim serialem. Obecnie ogląda go blisko 3 miliony Polaków*. Z kolei „Pierwsza miłość”, która w maju br. obchodziła jubileusz 1500 odcinka, jest najlepiej oglądanym serialem w paśmie access prime time i drugim codziennym polskim serialem (obok „M jak miłość”), który regularnie osiąga wyniki powyżej 30 proc. SHR w grupie 16-49. Obecnie, należąca do ATM Grupy spółka Baltmedia realizuje serial kryminalny „Na krawędzi”, który Polsat planuje wyemitować jesienią. W dalszym ciągu ATM rozwija współpracę z mniejszymi kanałami, w tym tematycznymi. W marcu br. TV 4 pokazała dokument „Krzysztof Rutkowski, słucham?”, zrealizowany przez zespół producencki spółki. W ramach ATM Grupy trwają prace nad nowymi projektami dla klientów spółki.
 
ATM Grupa uczestniczy obecnie w kluczowym wydarzeniu dla rynku nadawców telewizyjnych i producentów, jakim jest cyfryzacja. Po otrzymaniu od KRRiT w 2011 roku koncesji na nadawanie telewizji naziemnej, w lutym 2012 roku ATM Grupa uruchomiła kanał ATM Rozrywka TV w pierwszym multipleksie (MUX 1). Nowa ramówka stacji ruszy jeszcze przed Euro 2012, czyli do końca maja 2012 roku. W ofercie ATM Rozrywka TV znajdują się filmy, seriale, programy rozrywkowe, a także formaty docu-soap i reportaże.
 
Oprócz produkcji telewizyjnej, ATM Grupa SA sukcesywnie zwiększa także aktywność w obszarze usług dla rynku. Dynamicznie rozwija się ATM System, spółka Grupy, specjalizująca się we wsparciu technologicznym produkcji telewizyjnych oraz dużych eventów. W 2012 roku znacząco wzrośnie liczba międzynarodowych projektów, realizowanych przez ATM System. Po Mistrzostwach Europy w Koszykówce Kobiet 2011, w tym roku ATM System pozyskała zlecenia wsparcia technologicznego dużych i prestiżowych międzynarodowych imprez: French Open w Paryżu, Wimbledonu i XXX Letnich Igrzysk Olimpijskich w Londynie. W Polsce zespół ATM System pracował również przy obsłudze meczów Ekstraklasy w sezonie 2011-2012. Obecnie odpowiada za zaplecze technologiczne koprodukcji polsko brytyjskiej pt. „Szpiedzy w Warszawie”. Dwuodcinkowy film fabularny kręcony jest w Warszawie i Krakowie. Zarząd ATM Grupy liczy, że zainteresowanie ofertą ATM System będzie rosło. Zwłaszcza, że spółka zaczęła wykorzystywać innowacyjny system produkcji w standardzie 2D i 3D – to pierwszy taki sprzęt na polskim rynku. W maju widzowie Canal+ mogli dzięki niemu zobaczyć transmisję zmagań żużlowców Speedway Grand Prix w Pradze.
 
Również w uruchomionym przez ATM Grupę we wrześniu 2011 roku w Warszawie centrum produkcji filmowo-telewizyjnej ATM Studio, mimo  rynkowej stagnacji, która zazwyczaj ma miejsce na początku nowego roku, realizowanych było sporo przedsięwzięć. W pierwszym kwartale  2012 roku powstawały tam serial „Piąty stadion” i muzyczne show „Bitwa na głosy” dla TVP. ATM Studio cieszy się też sporym zainteresowaniem branży reklamowej. Nakręcono tam w tym roku m.in. spot BZ WBK z Chuckiem Norrisem, międzynarodową reklamę Pantene Pro-V, w której wystąpiła Olga Kurylenko, modelka znana jako dziewczyna Bonda. W kolejnych miesiącach ruszyły zdjęcia m.in. do polsko - szwedzkiej koprodukcji „The Big Leap” z międzynarodowymi gwiazdami Tilly Scott Pedersen („Zakochani widzą słonie” Dagura Kari) i Gustafem Skarsgĺrdem („Niepokonani” Petera Weira), nagrania programu publicystycznego „Państwo w Państwie” dla Polsatu i serii „Dragons’ Den” dla TV 4. ATM Studio jest również sceną dla Teatru Nowego, który nie ma swojej siedziby w stolicy. Film „The Big Leap” jest realizowany całkowicie na greenboksie (bez scenografii). Ww Polsce nie było dotychczas tak ambitnej produkcji. Za pomocą efektów specjalnych, wokół aktorów powstanie w postprodukcji całe miasto, a to zadanie powierzono ATM FX, będącej spółką zależną ATM Grupy.
 
W kolejnych miesiącach 2012 roku zarząd ATM Grupy planuje rozwijanie oferty oraz dalsze umacnianie pozycji na polskich i zagranicznych rynkach, przy jednoczesnej dbałości o koszty. – Pracujemy nad nowymi serialami, które tworzymy z myślą o coraz bardziej wymagającym widzu – wyjaśnia Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy. – Są wśród nich propozycje dla dużych stacji, ale także dla kanałów tematycznych, których znaczenie wzrosło. Liczymy, że wzmacniana wciąż przez nas oferta technologiczna, wysoka jakość studiów w Wawrze spotka się z zainteresowaniem kolejnych producentów czy organizatorów prestiżowych wydarzeń sportowych oraz rozrywkowych - dodaje.
 
*Wszystkie dane za Nielsen Audience Measurement


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

690 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Lite 4K

Homatics BOX R Lite to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy...

299 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...