dodano: 2012-06-04 16:15 | aktualizacja:
2012-06-04 16:22
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Eurosport
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kanały Eurosportu zanotowały bardzo dobre wyniki na przestrzeni pierwszych 5 miesięcy 2012 roku. Średnia oglądalność kanału Eurosport wzrosła w tym okresie o 7 proc., natomiast Eurosportu 2 aż o 37 proc.
W 2012 roku jak dotąd widzowie mogli śledzić wiele bardzo ciekawych wydarzeń nadawanych na żywo w wysokiej jakości, między innymi Puchar Narodów Afryki, Mistrzostwa Europy do lat 17 w piłce nożnej, tenisowe turnieje Australian Open oraz WTA, sporty zimowe, a także w zależności od rynku - rozgrywki piłkarskiej Bundesligi, Moto GP lub tenisowe mecze Davis Cup.
Największym wzrostem w ciągu pierwszych pięciu miesięcy może pochwalić się Polska.
Średnia oglądalność w Polsce jest o 43 proc. wyższa niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Wzrosty zanotowały również inne kraje, w tym Włochy +25 proc., Francja +22 proc., Rumunia +12 proc., Holandia +11 proc., Wielka Brytania +11 proc., Szwecja +9 proc.
Powyższe wyniki przełożyły się na imponujący zasięg głównych wydarzeń kanałów w 2012 r. Wielkoszlemowy Australian Open nadawany w kanałach Eurosport i Eurosport 2 przyciągnął przed telewizory łącznie ponad 56,4 mln widzów, Puchar Narodów Afryki 56,3 mln. Coraz większą popularnością cieszy się również ...snooker. Mistrzostwa świata w tej dyscyplinę śledziło w sumie 47 mln widzów.
Priorytetem dla Eurosportu są wydarzenia relacjonowane na żywo, które jak do tej pory w 2012 r. stanowiły ponad 50 proc. czasu antenowego. W najbliższych miesiącach stacja będzie kontynuowała swoje zaangażowanie w pokazywanie najważniejszych imprez na żywo.
Aktualnie kibice na antenie Eurosportu mogą śledzić wielkoszlemowy turniej Roland Garros, po nim retransmitowane będą piłkarskieMistrzostwa Europy w Polsce i na Ukrainie, następnie kolarski Tour de France, Igrzyska Olimpijskie w Londynie oraz US Open.
Eric Le Lay, prezes Grupy Eurosport powiedział:
- Obecnie kibice sportu mają ogromny wybór, jeśli chodzi o sportowe kanały telewizyjne. Misją Eurosportu jest dostarczanie widzom najciekawszych treści w najwyższej jakości. To dlatego kibice wybierają właśnie nas. Statystyki są tego dowodem. Rok 2012 jest w sporcie rokiem wyjątkowym, a w szczególności takie będą najbliższe miesiące, dlatego liczymy na to, że przyciągniemy jeszcze więcej kibiców, nie tylko za pośrednictwem telewizji, ale także Internetu i urządzeń mobilnych.
Dane za okres 2 stycznia – 27 maja 2012 r.
Źródło:AGF/GfK, BARB, SKO, MMS, TNS-Gallup, Kantar Media, AGB NMR, Armadata/Kantar, Auditel, Mediametrie – Techedge.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.