reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

15,5 mln widzów meczu Polska - Grecja

dodano: 2012-06-09 17:26 | aktualizacja: 2012-06-11 15:25
autor: Janusz Sulisz | źródło: tvp.pl

Euro 2012 TVP Mecz otwarcia UEFA EURO 2012 Polska – Grecja spotkał się z ogromnym, rekordowym zainteresowaniem widzów Telewizji Polskiej. W najwyższym momencie oglądalności spotkanie przyciągnęło uwagę aż 15,5 miliona widzów (dane Nielsen Audience Measurement) na trzech antenach Telewizji Polskiej – TVP 1, TVP SPORT i TVP HD. Pobity został więc rekord oglądalności, który „należał” do Adama Małysza!



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.


W Jedynce w najwyższym momencie oglądalności mecz zainteresował 14,421 mln widzów, w TVP SPORT – 297 tys. a w TVP HD – 813 tys. To w sumie dało rekordowe audytorium 15,531 mln osób. Średnie udziały wyniosły aż 83,72 proc. (TVP 1 – 78,49 proc.; TVP SPORT – 1,37 proc.; TVP HD – 3,86 proc.)! Oznacza to, że czterech na pięciu Polaków, którzy mieli włączony telewizor od 18.00 śledziło spotkanie, w którym Polacy w bardzo dramatycznych okolicznościach zremisowali z Grekami 1:1.

 Hitem wszech czasów – odkąd wprowadzono w naszym kraju pomiary telemetryczne – do tej pory była finałowa seria konkursu w skokach narciarskich podczas Igrzysk Olimpijski w Salt Lake City w 2002 r., podczas której Adam Małysz wywalczył srebrny medal (13 lutego 2002 r.). Obejrzało ją 14,572 mln widzów (TVP 1), przy średnich udziałach wynoszących 77 procent!

Hitem 2006 r. był mecz Mistrzostw Świata w piłce nożnej Polska – Niemcy – ponad 13,5 mln widzów (TVP 1). W 2010 r. finał Mundialu rozgrywany w RPA (Hiszpania – Holandia), w której nie brała udziału reprezentacja Polski, obejrzało w TVP 1 ponad 10 mln widzów (spotkanie pokazały też kanały TVP SPORT i TVP HD).

 Drugie piątkowe (8 czerwca br.) spotkanie także spotkało się z dużym zainteresowaniem widzów telewizji publicznej. Mecz Rosja – Czechy w najwyższym momencie oglądalności emocjonował 9,224 mln widzów: TVP 2 – 8,196 mln, TVP SPORT – 426 tys. i TVP HD – 602 tys. Średnie udziały wyniosły 50,66 proc. (TVP 2 – 46,04 proc., TVP SPORT – 1,5 proc. I TVP HD – 3,12 proc.).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Lite 4K

Homatics BOX R Lite to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy...

299 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...