dodano: 2012-06-11 14:12 | aktualizacja:
2012-06-11 14:16
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W piątek, mimo długiego weekendu, mecz otwarcia Polska-Grecja śledziło średnio
12 mln 550 tys. widzów TVP1 w grupie 4+, przy udziałach
78,6 proc. (dane: Nielsen Audience Measurement). Oznacza to, że mecz zainteresował czterech na pięciu Polaków, którzy mieli w tym czasie włączony telewizor. Spotkanie
Polska – Grecja miało więc podobną widownię jak rozegrany 6 lat temu pojedynek Polska – Niemcy podczas Mundialu (widownia 12 mln 350 tys., udziały 74 proc.).
Drugie, piątkowe spotkanie, także spotkało się z ogromnym zainteresowaniem widzów telewizji publicznej: mecz
Rosja-Czechy w TVP2 śledziło
7 mln 110 tys. osób przy udziałach
46,1 proc. w grupie 4+.
Niezwykłą popularnością cieszyły się także sobotnie mecze (9 czerwca): spotkanie
Holandia-Dania zainteresowało średnio
4 mln 674 tys. widzów TVP2 (udziały:
42,3 proc.), a
Niemcy-Portugalia w TVP1 oglądało
7 mln 499 tys. osób przy udziałach
50,7 proc.
Niedzielny mecz (10 czerwca)
Hiszpania-Włochy obejrzało średnio
7 mln 33 tys. widzów Dwójki przy udziałach
49,4 proc., a spotkanie
Irlandia-Chorwacja w Jedynce przyciągnęło
7 mln 56 tys. fanów futbolu przy udziałach
44,5 proc.
Telewizja Polska, jako Oficjalny Nadawca EURO 2012, stanęła na wysokości zadania – goście i przedstawiciele UEFA wysoko oceniają współpracę z TVP. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 to największe przedsięwzięcie w sportowej historii Polski. Transmisje wszystkich meczów obecne są na czterech antenach Telewizji Polskiej:
TVP1 (TVP1 HD), TVP2 (TVP2 HD), TVP Sport i TVP HD.
Od początku EURO udziały dwóch głównych anten – TVP1 i TVP2 są zdecydowanie najwyższe - zarówno w grupie wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. W piątek TVP1 w grupie 4+ odnotowała udziały na poziomie 33 proc., a w grupie 16-49 – 32,5 proc. Były to najwyższe udziały od 9 lipca 2006 r., kiedy TVP1 transmitowała finał Mistrzostw Świata w piłce nożnej rozgrywanych w Niemczech. Wówczas mecz finałowy Włochy – Francja obejrzało: w 4+ 9 mln 517 tys. (udziały 66,6 proc.), a w grupie 16-49 4 mln 910 tys. (udziały 70,8 proc.).
Tematyka EURO 2012 obecna jest na wszystkich antenach TVP - we wszystkich serwisach informacyjnych oraz programach śniadaniowych TVP1 i TVP2:
„Kawa czy Herbata” oraz
„Pytanie na Śniadanie”.
Najlepsi komentatorzy sportowi TVP:
Dariusz Szpakowski, Włodzimierz Szaranowicz, Przemysław Babiarz, Jacek Kurowski i Maciej Kurzajewski oraz ich sportowi goście zapraszają do codziennego oglądania programów o EURO 2012. Telewizja Polska z tej okazji otworzyła supernowoczesne studia sportowe zarówno w swojej siedzibie, jak również na
dachu firmy E. Wedel w Warszawie (z widokiem na Stadion Narodowy i Pragę). Już 11 czerwca w „Pytaniu na Śniadanie” można było zobaczyć prognozę pogody ze studia TVP na dachu fabryki Wedel. Dzień później z tego studia skorzysta redakcja programu śniadaniowego TVP2 zapraszając na przegląd prasy o EURO 2012.
Telewizja Polska jako jedyna zapewnia kibicom dostęp do meczów i informacji o EURO 2012 na wszystkich polach eksploatacji - sygnał otwarty TVP1 i TVP2 HD, strony internetowe z meczami live oraz dostęp do meczów w urządzeniach mobilnych: tabletach i telefonach komórkowych.
Telewizja Polska uruchomiła usługę telewizji hybrydowej, która łączy zalety tradycyjnej telewizji z Internetem. Serwis ten jest niezwykle przydatny dla widzów, którzy szukają bardziej szczegółowych informacji dotyczących chociażby rankingów drużyn. To właśnie dzięki HbbTV widzowie w czasie trwania transmisji mogą uzyskać na ekranie telewizora dostęp do dodatkowych danych: rozbudowanych statystyk piłkarskich, informacji o zawodnikach, ankiet, etc. Korzystanie z tego serwisu podczas Euro 2012 nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami, chociaż konieczne jest posiadanie podłączonego do sieci Internet telewizora z obsługą standardu HbbTV.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.