dodano: 2012-06-14 15:12 | aktualizacja:
2012-06-14 15:13
autor: Anita Dąbek |
źródło: Eurosport
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Historyczny, siódmy triumf Hiszpana Rafaela Nadala w tej imprezie oraz powrót na szczyt Rosjanki Marii Szarapowej z pewnością przyczyniły się do tego, że tegoroczna edycja osiągnęła największy zasięg z dotychczasowych imprez wielkoszlemowych. W sumie w ciągu dwóch tygodni trwania turnieju relacje śledziło 61,2 mln widzów i jest to wynik o 7 proc. lepszy od dotychczasowego rekordu ustanowionego podczas US Open w 2011 roku.
Podczas tegorocznej edycji
French Open kanały
Eurosport i Eurosport 2 wyemitowały łącznie 292 godziny relacji, w tym 207 na żywo.
Największy, 100 proc. wzrost oglądalności na żywo w porównaniu z ubiegłoroczną edycją French Open, odnotowano w Hiszpanii. Na drugim miejscu znalazła się Polska z 80 proc. wzrostem. Hitem w naszym kraju okazał się mecz Polki Agnieszki Radwańskiej z Amerykanką Venus Williams, który przyciągnął przed telewizory średnio 370 tys widzów (w kulminacyjnym momencie spotkania mecz oglądało 613 tys widzów).
Pobity został także rekord oglądalności finału kobiet. Mecz pomiędzy Rosjanką Marią Szarapową a Włoszką Sarą Errani śledziło na żywo w Europie 1,9 mln widzów.
Tak dobre wyniki kanału to z pewnością również zasługa własnej produkcji Eurosportu podczas imprezy. Ekskluzywny magazyn “Gem, set i Mats”, nadawany codziennie w primetimie, którego gospodarzem był Mats Wilander, oglądało (w Eurosporcie i Eurosporcie 2) w sumie 21,5 mln widzów, co stanowi rekord i wzrost o 13 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Wyniki tegorocznego French Open potwierdziły jakość tenisowej oferty Eurosportu z imprez wielkoszlemowych. Grupa odnowiła w styczniu prawa do French Open (do 2014 r.), US Open (do 2017 r.) i Australian Open (do 2016 r.)
Paryski turniej przyczynił się również do wzrostu oglądalności w kanałach Grupy w całym okresie od początku tego roku. Od 2 stycznia do 10 czerwca była ona o 12 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Źródło: AGF/GfK, BARB, SKO, MMS, TNS-Gallup, Kantar Media, AGB NMR, Armadata/Kantar, Auditel, Mediametrie – Techedgec, Nielsen Audience Measurement.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.