dodano: 2012-07-09 10:50 | aktualizacja:
2012-07-09 12:05
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: press.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Króciutkie, minutowe odcinki "Piątego stadionu" telewizja publiczna pokazywała od 9 kwietnia do 2 lipca (finałowy mecz rozegrano 1 lipca) o różnych porach w TVP 1, TVP 2 i TVP Info, powtarzając je wielokrotnie. Najczęściej – 350 razy – "Piąty stadion" był nadawany w Jedynce, gdzie oglądało go średnio 870 tys. osób. Dwójka pokazała tę produkcję 230 razy, przy średniej widowni 510 tys. osób, a TVP Info – 338 razy, gromadząc 260 tys. widzów.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podejrzewała, że "Piąty stadion" łamał ustawę o radiofonii i telewizji, tzn. udawał audycję, będąc w rzeczywistości reklamą. Niepokój regulatora wzbudziło zwłaszcza lokowanie produktu (piwo), bo niektóre odcinki serialu były emitowane przed godziną 20 - a więc w porze, gdy taka reklama jest zakazana. Okazało się jednak, w odcinkach pokazywanych przed godz. 20 nie widać nazwy piwa i serialowi nie można niczego zarzucić.
Dane: Nielsen Audience Measurement. (RUT)
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.