reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Oglądalność kanałów TVP w II kwartale

dodano: 2012-08-06 11:42 | aktualizacja: 2012-08-06 11:47
autor: Anita Dąbek | źródło: KRRiT

TVP W II kwartale 2012 do sektora publicznego łącznie (TVP1, TVP2, TV Polonia, TVP INFO, TVP Kultura, TVP Seriale, TVP Sport, TVP HD, TVP Historia) należało 34,5% rynku. Było to mniej o 1,9 punktu proc. niż rok temu. Z analizy danych wynika, że podobnie jak w I kwartale bieżącego roku zyskiwały jedynie publiczne programy tematyczne, pozostałe traciły. Spośród publicznych programów tematycznych największe udziały w widowni uzyskały programy: TVP Seriale (0,55%) i TVP HD (0,52%).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Udział w rynku TVP1 (16,2%) zmniejszył się o 1,2 punktu procentowego w stosunku do II kwartału roku ubiegłego. O mniejszym zainteresowaniu widowni tym programem świadczy również wartość zasięgu dziennego. Odsetek oglądających wynosił 49,3% i był niższy niż przed rokiem. Jak wynika z badania, znacznie krótszy był również (o 3 minuty) czas oglądania tego programu przypadający na widza, który wyniósł 1 godz. 14 min.

Spadek udziału w rynku o 0,7 punktu procentowego w stosunku do analogicznego okresu roku 2011 odnotowała również TVP2. Udział tego programu w II kwartale 2012 wyniósł 12,9%, podczas gdy przed rokiem - 13,6%. Podobnie jak w przypadku TVP1 zmniejszył się zarówno zasięg dzienny programu, jak i czas oglądania. W analizowanym okresie każdego dnia program TVP2 oglądało 44,5% Polaków. Widzowie poświęcili na oglądanie programu TVP2 średnio 1 godz. 6 min. (tyle co przed rokiem).

Nieco mniejszy udział w widowni osiągnął także informacyjny program publiczny TVP INFO. Wyniósł on 3,8%, czyli o 0,5 punktu proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (wówczas 4,3%). W analizowanym okresie krótszy o 2 minuty był czas oglądania przypadający na widza, niższy był też odsetek oglądających program. TVP INFO oglądało 23,3% Polaków przez średnio 38 minut dziennie.

Zmniejszył się też udział w widowni TVP Polonia (z 0,7% do 0,5%). Widz poświęcał programowi 16 min. w ciągu doby (o 3 minuty mniej niż przed rokiem). Zasięg dzienny TVP Polonia w analizowanym okresie wyniósł 7,2% (przed rokiem 8%).

Udziały, zasięgi dzienne, dzienny czas oglądania wszystkich pozostałych programów publicznych wzrosły za wyjątkiem programu TVP Kultura (udział na poziomie sprzed roku). Łącznie programy tematyczne odnotowały przyrost 0,82 punktu proc. udziału (TVP HD - 0,38 punktu proc., TVP Seriale - 0,21, TVP Sport - 0,12, TVP Historia - 0,11). Wzrosty te nie równoważyły jednak strat jakie w sumie poniosły programy ogólnopolskie oraz TVP INFO i TVP Polonia.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

569 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle R 4K

Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

259 zł Więcej...