„Zajrzeć w kosmos” w BBC Knowledge

dodano: 2013-01-30 12:07 | aktualizacja: 2013-01-30 12:10
autor: Anita Dąbek | źródło: BBC Knowledge

BBC Knowledge BBC Knowledge ma przyjemność zaprosić na program Zajrzeć w kosmos zrealizowany specjalnie na zlecenie BBC Worldwide Channels. Powstał on na bazie dorocznego wydarzenia telewizyjnego prezentowanego w Wielkiej Brytanii na antenie BBC Two – programu Stargazing Live. Dzięki niemu widzowie mogą podziwiać nocne niebo, nie ruszając się sprzed telewizorów!

Prezenterami programu są profesor Brian Cox oraz komik Dara O Briain. W ich towarzystwie widzowie będą mogli Zajrzeć w kosmos, poznać najnowsze odkrycia na temat wszechświata i dowiedzieć się, od czego należy zacząć przygodę z astronomią. Gospodarze i goście programu odkryją przed nami tajemnice nieba – a przy okazji odpowiedzą na wiele wielkich pytań dotyczących kosmosu i miejsca człowieka we wszechświecie.

Stworzony z myślą o międzynarodowej widowni BBC Worldwide program Zajrzeć w kosmos składa się z trzech pięćdziesięciominutowych odcinków. Będą one nadawane z pomieszczeń kontrolnych obserwatorium Jodrell Bank, które znajduje się w Cheshire, w Wielkiej Brytanii. Obserwatorium jest częścią Jodrell Bank Centre for Astrophysics przy Uniwersytecie Manchesteru i dysponuje kilkoma potężnymi teleskopami radiowymi. Do obserwacji nocnego nieba zaproszą nas Dara O Briain (Obłędna nauka Dary O Briaina), profesor Brian Cox (Cuda Wszechświata, Cuda Układu Słonecznego), Liz Bonnin (Nauka w akcji) i znany astronom Mark Thompson. Nie zabraknie też zaproszonych do studia sław – pojawi się gitarzysta Queen Brian May, który, jak się okazuje, jest astrofizykiem!

Każdy z odcinków porusza inne zagadnienia – przekonamy się, jaka jest dziś nasza wiedza o Marsie, Wielkim Wybuchu oraz o Ziemi. Dara O Briain i profesor Brian Cox będą prowadzić fragmenty programu ze studia w Jodrell, zaś Mark Thompson i Liz Bonnin będą raportować z różnych miejsc na świecie. Pod koniec każdego odcinka zaproszeni do programu goście – astronauta, naukowiec i celebryci – wezmą udział w zagorzałej dyskusji na temat przedstawianych odkryć i teorii.

Mini PC Homatics Dongle G Google TV