dodano: 2013-02-12 11:48 | aktualizacja:
2013-02-19 13:04
autor: Anita Dąbek |
źródło: Orange Polska
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Do wzrostu liczby klientów przyczyniły się zarówno IPTV jak i telewizja satelitarna. W czwartym kwartale 2012 roku liczba klientów IPTV wzrosła o
ok. 3 tys. klientów, a liczba klientów DTH o
ok. 10 tys. klientów. Liczba abonentów płatnych pakietów telewizyjnych pozostała bez zmian w czwartym kwartale 2012 roku, aczkolwiek liczba pakietów telewizyjnych n wzrosła o
ok. 14 tys.
Warto dodać, że liczba abonentów łączonego
pakietu 3P (telefonia, telewizja, Internet) na koniec 2012 roku wyniosła
248 tys., co stanowi wzrost o 57 tys. abonentów.
Kluczowe wyniki za 2012 rok:
-
spadek przychodów ograniczony do 4,1%, pomimo obniżek stawek MTR i pomimo narastającej wojny cenowej w segmencie telefonii komórkowej
-
z wyłączeniem wpływu regulacji, przychody Grupy w 2012 roku spadły o 2,4% rok-do-roku
-
przychody segmentu komórkowego wzrosły w 2012 roku o 0,3% (z wyłączeniem wpływu regulacji)
-
przyrost liczby klientów komórkowych o 237 tys. (1,6%) względem 2011 roku, pomimo ostrej konkurencji
-
wzrost ARPU z usług dostępu szerokopasmowego o 5% w 4 kw. (rok-do-roku), dzięki 193 tys. nowych klientów pakietów 3P
-
101 mln zł oszczędności kosztowych ograniczyło spadek marży EBITDA do 1,8 pp.
-
wolne przepływy pieniężne netto w 2012 roku na poziomie 1 542 mln zł, zgodne ze zaktualizowanym celem
-
utrzymanie solidnego bilansu ze wskaźnikiem zadłużenia netto w wysokości 28% oraz wskaźnikiem zadłużenia netto do EBITDA na poziomie 1
-
Zarząd będzie dążył do wygenerowania organicznych przepływów pieniężnych1 w wysokości ponad 800 mln zł w 2013 roku (z wyłączeniem nabycia częstotliwości, zmian w zakresie konsolidacji oraz wpływu czynników ryzyka i sporów sądowych)
Odnosząc się do wyników Grupy w czwartym kwartale 2012 roku,
Maciej Witucki, prezes zarządu Orange Polska, stwierdził:
-
Polski rynek telekomunikacyjny przechodzi okres najpoważniejszych przemian w swej historii, wynikających z niekończących się obniżek stawek MTR oraz nieodpowiedzialnych wojen cenowych, zwłaszcza w segmencie abonamentowym telefonii komórkowej. Wymusza to istotną adaptację na Orange Polska, decydującą o przyszłości firmy. Średniookresowy plan działań, który dziś przedstawiamy, stanowi odpowiedź na tą sytuację, w celu ochrony interesów wszystkich interesariuszy, w tym naszych akcjonariuszy. Wypracujemy nowy model biznesowy dla funkcjonowania w środowisku, w którym nie można zakładać wzrostów i w którym ze względu na mniejszą dostępność środków należy ostrożniej ustalać priorytety w alokacji kapitału. W tym celu stworzymy bardziej efektywną i elastyczną organizację, istotnie ukierunkowaną na monetyzację, aby z powodzeniem przejść przez ten wymagający okres. W przeszłości wielokrotnie dowiedliśmy skuteczności w transformacji Grupy, i możemy oprzeć się na niezrównanej jakości naszych aktywów. Ponadto, dysponując ponad 20 mln klientów, mamy wyjątkowe możliwości, by wykorzystać rosnący popyt na konwergentne rozwiązania telekomunikacyjne. Jestem w związku z tym przekonany, że działania te są odpowiednie, by zapewnić Grupie długofalową rentowność. Są one dla nas także szansą, by za kilka lat, gdy poprawi się otoczenie rynkowe, wyjść z obecnej sytuacji jeszcze mocniejszym.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.