reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Orange Polska: 706 tys. klientów usług TV

dodano: 2013-02-12 11:48 | aktualizacja: 2013-02-19 13:04
autor: Anita Dąbek | źródło: Orange Polska

Orange Na koniec 2012 roku Orange Polska miała ok. 706 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym ok. 119 tys. klientów IPTV i ok. 588 tys. klientów telewizji satelitarnej. Odnotowano ok. 146 tys. abonentów płatnych pakietów telewizyjnych (w tym pakiety M, L, Orange Sport i HBO), w tym ok. 83 tys. abonentów pakietów telewizyjnych n. Ogółem, liczba klientów usług telewizyjnych Orange Polska wzrosła o 11 tys. w porównaniu ze stanem z końca trzeciego kwartału 2012 roku.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Do wzrostu liczby klientów przyczyniły się zarówno IPTV jak i telewizja satelitarna. W czwartym kwartale 2012 roku liczba klientów IPTV wzrosła o ok. 3 tys. klientów, a liczba klientów DTH o ok. 10 tys. klientów. Liczba abonentów płatnych pakietów telewizyjnych pozostała bez zmian w czwartym kwartale 2012 roku, aczkolwiek liczba pakietów telewizyjnych n wzrosła o ok. 14 tys.

Warto dodać, że liczba abonentów łączonego pakietu 3P (telefonia, telewizja, Internet) na koniec 2012 roku wyniosła 248 tys., co stanowi wzrost o 57 tys. abonentów.

Kluczowe wyniki za 2012 rok:
  • spadek przychodów ograniczony do 4,1%, pomimo obniżek stawek MTR i pomimo narastającej wojny cenowej w segmencie telefonii komórkowej
  • z wyłączeniem wpływu regulacji, przychody Grupy w 2012 roku spadły o 2,4% rok-do-roku
  • przychody segmentu komórkowego wzrosły w 2012 roku o 0,3% (z wyłączeniem wpływu regulacji)
  • przyrost liczby klientów komórkowych o 237 tys. (1,6%) względem 2011 roku, pomimo ostrej konkurencji
  • wzrost ARPU z usług dostępu szerokopasmowego o 5% w 4 kw. (rok-do-roku), dzięki 193 tys. nowych klientów pakietów 3P
  • 101 mln zł oszczędności kosztowych ograniczyło spadek marży EBITDA do 1,8 pp.
  • wolne przepływy pieniężne netto w 2012 roku na poziomie 1 542 mln zł, zgodne ze zaktualizowanym celem
  • utrzymanie solidnego bilansu ze wskaźnikiem zadłużenia netto w wysokości 28% oraz wskaźnikiem zadłużenia netto do EBITDA na poziomie 1
  • Zarząd będzie dążył do wygenerowania organicznych przepływów pieniężnych1 w wysokości ponad 800 mln zł w 2013 roku (z wyłączeniem nabycia częstotliwości, zmian w zakresie konsolidacji oraz wpływu czynników ryzyka i sporów sądowych)

Odnosząc się do wyników Grupy w czwartym kwartale 2012 roku, Maciej Witucki, prezes zarządu Orange Polska, stwierdził:
- Polski rynek telekomunikacyjny przechodzi okres najpoważniejszych przemian w swej historii, wynikających z niekończących się obniżek stawek MTR oraz nieodpowiedzialnych wojen cenowych, zwłaszcza w segmencie abonamentowym telefonii komórkowej. Wymusza to istotną adaptację na Orange Polska, decydującą o przyszłości firmy. Średniookresowy plan działań, który dziś przedstawiamy, stanowi odpowiedź na tą sytuację, w celu ochrony interesów wszystkich interesariuszy, w tym naszych akcjonariuszy. Wypracujemy nowy model biznesowy dla funkcjonowania w środowisku, w którym nie można zakładać wzrostów i w którym ze względu na mniejszą dostępność środków należy ostrożniej ustalać priorytety w alokacji kapitału. W tym celu stworzymy bardziej efektywną i elastyczną organizację, istotnie ukierunkowaną na monetyzację, aby z powodzeniem przejść przez ten wymagający okres. W przeszłości wielokrotnie dowiedliśmy skuteczności w transformacji Grupy, i możemy oprzeć się na niezrównanej jakości naszych aktywów. Ponadto, dysponując ponad 20 mln klientów, mamy wyjątkowe możliwości, by wykorzystać rosnący popyt na konwergentne rozwiązania telekomunikacyjne. Jestem w związku z tym przekonany, że działania te są odpowiednie, by zapewnić Grupie długofalową rentowność. Są one dla nas także szansą, by za kilka lat, gdy poprawi się otoczenie rynkowe, wyjść z obecnej sytuacji jeszcze mocniejszym.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Lite 4K

Homatics BOX R Lite to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy...

299 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...