dodano: 2013-04-22 10:44 | aktualizacja:
2013-04-22 11:34
autor: Rafał Olchowik |
źródło: mediasat.net.ua
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Niedawno
Inter zmienił większościowego akcjonariusza. W lutym br. udziały byłego pierwszego wicepremiera Ukrainy Walerija Choroszkowskiego przejęli biznesmen Dmitrij Firtasz i szef administracji prezydenta Siergiej Lewoczkin. Cała grupa medialna została oceniona na 2,5 mln dolarów. Eksperci uznali wtedy, że kwota całej operacji była zawyżona i nieadekwatna do rzeczywistej sytuacji finansowej kanałów. Aczkolwiek, podczas transakcji nowi włodarze wiedzieli o niekorzystnych wynikach
Interu.
Główną przyczyną wzrostu strat
Interu było zwiększenie nakładów finansowych na zakup treści, zwłaszcza rosyjskich filmów i seriali telewizyjnych.
Inter sporo z nich wyemitował w 2012 roku, w tym znany serial biograficzny „Anna German”. Zmniejszeniu kosztów treści nie pomógł nawet wzrost dochodów z kampanii wyborczej w 2012 roku.
Nowi właściciele liczą jednak na zyski w 2013 roku. Ten cel może zostać osiągnięty dzięki zwiększeniu cen za emisję reklam. Na początku bieżącego roku, najwięksi gracze na rynku (
Inter,
StarLightMedia,
Media Group Ukraine) dogadali się z reklamodawcami o podwyżce cen o 25-30%. Oprócz tego, jesienią 2012 roku
Inter wycofał się z finansowania drogich produkcji - rozwiązał umowę z rozrywkowym show „Studio Kwartał-95”. Według uczestników rynku, każda emisja programu kosztowała nadawcę 400-500tys. dolarów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.