dodano: 2013-05-16 14:52 | aktualizacja:
2013-05-16 14:57
autor: Anita Dąbek |
źródło: 4fun Media
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Oglądalność każdego z kanałów, również zanotowała wzrosty względem I kwartału 2012 (w grupie 4+). W raportowanym okresie systematycznie wzrastał także zasięg techniczny kanałów telewizyjnych należących do 4fun Media, osiągając historycznie najwyższe poziomy procentowe:
4fun.tv- 63,1%; RBL.TV – 35,2%, TV DISCO – 32,8%, stanowiąc bazę dla dalszych wzrostów oglądalności. Spółka wypłaci w tym miesiącu dywidendę z zysku za 2012 roku w wysokości
2,50 zł na jedną akcję.
Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Grupę Kapitałową 4fun Media S.A. w I kwartale 2013 roku wyniosły
8,082 mln złotych, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, w którym przychody osiągnęły poziom 6,161 mln złotych, oznacza wzrost na poziomie 31%. W I kwartale 2013 roku skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej 4fun Media S.A. wzrósł o 7% z poziomu 1,751 mln złotych w I kwartale 2012 roku do
1,874 mln złotych w I kwartale 2013 roku. Pierwszy kwartał roku tradycyjnie nie należy do najlepszych pod względem poziomu realizowanych marż, tym nie mniej spółka odnotowała na poziomie skonsolidowanym marżę zysku operacyjnego w wysokości
23%.
Mimo dynamicznego wzrostu przychodów, wyższe koszty związane ze zmianami wprowadzanymi w ramówkach stacji oraz wzrost kosztów nadawania w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (głównie zwiększony bitrate transmisji satelitarnej kanału RBL.TV) oraz znacząco niższe saldo finansowe, nie pozostały bez wpływu na dynamikę zysku netto. W okresie 3 miesięcy 2013 roku osiągnął on poziom 1,604 mln złotych wobec 1,556 mln złotych w I kwartale 2012 roku (wzrost o 3%).
Wzrost oglądalności kanałów 4fun Media S.A.
Łączna oglądalność kanałów nadawanych przez 4fun Media w minionym kwartale osiągnęła rekordowy w historii poziom
26 770 AMR w grupie Total Individuals. Potwierdza to słuszność założeń i skuteczność realizacji przyjętej przez zarząd spółki strategii wzrostu organicznego realizowanego w oparciu o zróżnicowane gatunkowo portfolio kanałów muzycznych. Oglądalność każdego z kanałów, również zanotowała wzrosty względem I kwartału 2012. Dynamika w grupie wszystkich badanych dla 4fun.tv wyniosła 8%, dla RBL.TV - 54%, a dla TV.Disco - 582% wzrostu.
Platforma internetowa 4fun.tv i aktywność w mediach społecznościowych
Grupa Kapitałowa 4fun Media S.A. prowadzi działalność w ramach platformy internetowej oraz stosuje strategię stałego zwiększania aktywności na portalach społecznościowych. Skuteczność tych działań oraz umacnianie własnej pozycji w tym segmencie rynku obrazuje stale rosnąca ilość użytkowników. Na koniec marca 2013 roku osiągnęła ona łącznie rekordowy poziom
876 tysięcy unikalnych użytkowników, co pozwala prowadzić reprezentatywne badania dotyczące potrzeb i oczekiwań widzów dotyczących oferty programowej stacji:
4fun.tv, RBL.TV i TV.DISCO.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.