dodano: 2013-07-16 14:12 | aktualizacja:
2013-07-16 16:00
autor: Łukasz Knapik |
źródło: BBC Worldwide
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży programów i kanałów zagranicznych
• Wzrost zysku o 1 proc. do 156 mln GBP
• Wzrost przychodów ze sprzedaży o 3 proc. do 1.116 mln GBP
• Inwestycje w ofertę programową na lata 2012-2013 o wartości 176 mln GBP
Wyniki finansowe
W okresie ostatnich 12 miesięcy, kończącym się 31 marca 2013 roku, spółka odnotowała wzrost zysku o 1 proc. do 156 mln GBP (155 mln GBP w roku finansowym 2011-2012). Zysk przed opodatkowaniem, wyłączając zyski i straty ze zbycia aktywów, wzrósł o 21 proc. i wyniósł 125 mln GBP (104 mln GBP w roku finansowym 2011-2012). Spółka odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 3 proc. do 1.116 mln GBP (1.085 mln GBP).
Celem działalności spółki
BBC Worldwide jest wspieranie misji telewizji publicznej
BBC i maksymalizacja jej zysków. W roku bieżącym
BBC Worldwide przyniosła
BBC zysk 156 mln GBP (216 mln GBP w roku finansowym 2011-2012), a łączny zysk od roku 2007 wyniósł już ponad 1 mld GBP. W stosunku do roku finansowego 2011-2012 zyski wygenerowane dla
BBC spadły o 28 proc. W ubiegłorocznych zyskach uwzględniono jednak dywidendę w wysokości 73 mln GBP, związaną ze sprzedażą
BBC Magazines. Bez uwzględnienia powyższej operacji zyski w roku finansowym 2012–2013 wzrosły zatem o 9 proc.
34 kanały międzynarodowe
BBC Worldwide w dalszym ciągu generują przychody, do czego przyczynia się tworzenie nowych oddziałów, rozszerzanie zasięgu dystrybucji i zwiększanie przychodów z reklam. Sprzedaż programów i dystrybucja to w dalszym ciągu bardzo ważne źródła przychodów, które po raz pierwszy powiększyły łączne przychody o ponad 300 mln GBP.
- Wyniki BBC Worldwide są bardzo dobre mimo trudności ekonomicznych, jakie trapią branżę mediów,
a szczególnie dynamiczny wzrost odnotowujemy w sprzedaży programów i kanałów międzynarodowych. Rok finansowy 2013-2014 to przełomowy rok dla naszej spółki, gdyż w związku z nowoprzyjętą strategią pragniemy skupiać się na maksymalnym wykorzystaniu szans związanych z rozwojem technologii oraz obecnością na nowych rynkach. Dzięki niej BBC Worldwide utrzyma pozycję światowej klasy dostawcy treści, który inspiruje widzów na całym świecie, pomagając budować reputację oraz komercyjny sukces BBC - powiedział
Tim Davie, dyrektor generalny
BBC Worldwide.
Inwestycje w treści
W roku finansowym 2012-2013 w dalszym ciągu spółka inwestowała w ofertę programową, dzięki której
BBC i brytyjscy dostawcy niezależni mogą tworzyć programy konkurujące z najlepszymi światowymi spółkami medialnymi.
• Spółka
BBC Worldwide wydała na ten cel w roku finansowym 2012-2013 176 mln GBP. Inwestycje w prawa do dystrybucji wyniosły 104 mln GBP, z czego 74 mln GBP dotyczyło programów
BBC. 91 mln GBP przekazano niezależnym posiadaczom praw poprzez ich wykup, udział w zyskach i wypłatę tantiem.
• Ze sprzedaży programów i dystrybucji wygenerowano przychody na poziomie 312 mln GBP, szczególnie dynamiczny wzrost odnotowano w Europie. Po raz pierwszy również w wynikach w skali całego roku ujęto wpływy ze sprzedaży w modelu VOD.
BBC Worldwide Showcase 2013, targi handlowe organizowane co roku w Liverpoolu, przyciągnęły rekordowo liczne grono 700 przedstawicieli z całego świata.
• Do najlepiej sprzedających się programów w tym roku należą
„Africa” (sprzedaż do 195 terytoriów),
„Top Gear USA” (sprzedaż do 174 terytoriów),
„Ripper Street” i
„Parade’s End” (oba do ponad 120 terytoriów).
• W koprodukcji powstały wysokiej jakości tytuły, takie jak
„Africa” (z
CCTV,
Discovery Channel i
France Télévisions),
„Ripper Street” (z
Lookout Point i
Tiger Aspect) oraz komedia
„The Wrong Mans” (z
Hulu), która niedługo będzie miała swoją premierę.
• Na
The Great Bake Off spółka udzieliła 13 zagranicznych licencji, sprzedano również 46 krajowych wersji
„Dancing with the Stars” (międzynarodowa wersja
„Strictly Come Dancing”).
Ekspansja na rynki zagraniczne
Spółka skupia się na rozwoju kanałów pod globalną marką, aby najwyższej jakości brytyjskie produkcje mogły trafiać na rynki międzynarodowe. Zwiększa eksport i popularyzuje brytyjską branżę kreatywną oraz „brytyjską markę” na rynkach zagranicznych
BBC.
•
BBC Worldwide dociera z kanałami telewizyjnymi do 406 milionów gospodarstw domowych będących abonentami (wzrost w porównaniu z 356 milionami w roku finansowym 2011-2012).
• Kanał
BBC America zwiększył liczbę odbiorców do 81 mln gospodarstw domowych (z 77 milionów w roku finansowym 2011-2012).
• W roku bieżącym uruchomiono 15 nowych kanałów pod marką
BBC Worldwide, po raz pierwszy, między innymi, w Brazylii, Mjanmie, Kambodży i Indonezji.
• Spółka w dalszym ciągu jest atrakcyjna dla międzynarodowej widowni dzięki globalnym wydarzeniom, takim jak
Top Gear Live Festival, transmisja na żywo z diamentowego jubileuszu królowej
Elżbiety II oraz
Planeta Ziemia Live.
• W kwietniu 2013 roku wprowadzono zmiany w strategii działalności spółki na rynkach zagranicznych z myślą o dalszym rozwoju.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.