dodano: 2013-08-23 13:12 | aktualizacja:
2013-08-23 14:39
autor: Łukasz Knapik |
źródło: 4fun Media
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez
Grupę Kapitałową 4fun Media S.A. w I półroczu 2013 roku wyniosły 16 297 tysięcy złotych, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, w którym przychody osiągnęły poziom 15 465 tysięcy złotych, oznacza wzrost na poziomie 5 proc. Niższa niż w poprzednich kwartałach dynamika przychodów na poziomie skonsolidowanym wynikała głównie z rekordowo wysokich przychodów zanotowanych w drugim kwartale 2012 roku, a w szczególności z wysokiej bazy oglądalności kanałów muzycznych
Grupy 4fun Media w czerwcu 2012 roku (
Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie). Dodatkowo zbiegło się to z efektem kilkuprocentowego spadku rynku reklamy telewizyjnej I półrocza 2013 roku.
W I półroczu 2013 roku skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej
4fun Media S.A. wyniósł 4 123 tysięcy złotych wobec 5 040 tysięcy złotych w I półroczu 2012 roku. Na poziomie skonsolidowanym
4fun Media S.A. odnotowała marżę zysku operacyjnego w wysokości 25 proc., zaś marżę zysku netto na poziomie 21 proc. EBITDA obniżyła się z 6 054 tysięcy złotych do 5 690 tysięcy złotych. Znaczący wpływ na wyniki osiągnięte przez spółkę w I półroczu 2013 roku miał: wzrost kosztów amortyzacji własnych produkcji telewizyjnych, wzrost kosztów nadawania (głównie zwiększony bitrate transmisji satelitarnej kanału
RBL.TV w IV kwartale 2012 roku) oraz wzrost wydatków na działania marketingowe wynikający ze wzrostu konkurencyjności na rynku kanałów muzycznych. Zbiegło się to w czasie z niższymi przychodami pochodzącymi z dystrybucji (rynkowy efekt procesu cyfryzacji) oraz znacząco niższym niż przed rokiem saldem finansowym. Wymienione czynniki nie pozostały bez wpływu na dynamikę zysku netto. W okresie 6 miesięcy 2013 roku wynik netto osiągnął poziom 3 434 tysięcy złotych wobec 4 367 tysięcy złotych w I półroczu 2012 roku.
Oglądalność kanałów muzycznych nieco poniżej II kwartału 2012
Po historycznych szczytach osiągniętych przez rynek kanałów muzycznych w I kwartale 2013 roku, kiedy to w segmencie kablowo-satelitarnym skumulowany AMR osiągnął poziom 100 tysięcy - w II kwartale nie udało się przekroczyć bardzo wysokiego wyniku z roku ubiegłego. Zaznaczyć należy, iż II kwartał 2012 roku był wyjątkowy z uwagi na
Euro 2012, czego efektem na rynku mediów cyfrowych były m.in. rekordowe oglądalności stacji muzycznych. Wynikało to przede wszystkim z nietypowego w tym okresie roku, ograniczenia konkurencyjności ze strony dużych kanałów telewizyjnych (zarówno w okresie poprzedzającym jak i w trakcie trwania
Mistrzostw Europy) jeśli chodzi o atrakcyjność i różnorodność tematyczną kontentu. Wygrały na tym m.in. stacje o profilu muzyczno-rozrywkowym stanowiąc ciekawą alternatywę dla widzów, szczególnie w grupie docelowej 16-49. Skorzystały na tym także kanały należące do
Grupy 4fun Media S.A. Analizując wyniki ostatnich kilku lat należy zauważyć, iż oglądalności stacji muzycznych w II kwartale 2013 roku, wpisuje się w coroczne trendy sezonowe oglądalności kanałów tego segmentu i jest prognostykiem jej poprawy w III kwartale, czego wyraźnie brakowało rok wcześniej. Ogółem jednak, AMR za pierwsze półrocze 2013 roku był wyższy niż rok wcześniej, osiągając średni wynik 96 124 AMR w odniesieniu do 92 664 AMR dla pierwszego półrocza 2012 roku.
Oglądalność kanałów
Grupy 4fun Media S.A. kształtowała się podobnie jak oglądalność całego segmentu rynku kanałów muzycznych. W I kwartale 2013 roku kanały
Grupy 4fun Media uzyskały rekordowy wynik na poziomie 26 770 AMR, natomiast w II kwartale nie udało się przekroczyć wyniku uzyskanego w analogicznym okresie 2012 roku. Łącznie jednak, średni AMR za pierwsze półrocze 2013 roku wyniósł 24 096 AMR i były wyraźnie wyższy w stosunku do 21 890 AMR uzyskanych w I półroczu 2012 roku.
W tym okresie wzrastał także zasięg techniczny kanałów telewizyjnych należących do
4fun Media S.A., osiągając na koniec czerwca br. historycznie najwyższe poziomy procentowe:
4fun.tv - 63 proc.;
RBL.TV - 35,4 proc.,
TV.Disco - 32,8 proc., stanowiąc bazę dla dalszych wzrostów oglądalności (zwłaszcza w przypadku
RBL.TV i
TV.Disco).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.