reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

4fun Media: Wyniki finansowe I półrocza 2013

dodano: 2013-08-23 13:12 | aktualizacja: 2013-08-23 14:39
autor: Łukasz Knapik | źródło: 4fun Media

4fun Media logo.png W II kwartale 2013 roku nie udało się przekroczyć rekordowych poziomów oglądalności z 2012 roku, co w połączeniu z kilkuprocentowym spadkiem rynku reklamy telewizyjnej, wpłynęło na wyniki I półrocza Grupy Kapitałowej 4fun Media S.A. Mimo osiągnięcia przychodów reklamowych na porównywalnym poziomie do roku ubiegłego, spółka zanotowała jedynie 5-proc. wzrost przychodów przy jednoczesnym spadku zysku netto o 21 proc.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Grupę Kapitałową 4fun Media S.A. w I półroczu 2013 roku wyniosły 16 297 tysięcy złotych, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, w którym przychody osiągnęły poziom 15 465 tysięcy złotych, oznacza wzrost na poziomie 5 proc. Niższa niż w poprzednich kwartałach dynamika przychodów na poziomie skonsolidowanym wynikała głównie z rekordowo wysokich przychodów zanotowanych w drugim kwartale 2012 roku, a w szczególności z wysokiej bazy oglądalności kanałów muzycznych Grupy 4fun Media w czerwcu 2012 roku (Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie). Dodatkowo zbiegło się to z efektem kilkuprocentowego spadku rynku reklamy telewizyjnej I półrocza 2013 roku.

W I półroczu 2013 roku skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej 4fun Media S.A. wyniósł 4 123 tysięcy złotych wobec 5 040 tysięcy złotych w I półroczu 2012 roku. Na poziomie skonsolidowanym 4fun Media S.A. odnotowała marżę zysku operacyjnego w wysokości 25 proc., zaś marżę zysku netto na poziomie 21 proc. EBITDA obniżyła się z 6 054 tysięcy złotych do 5 690 tysięcy złotych. Znaczący wpływ na wyniki osiągnięte przez spółkę w I półroczu 2013 roku miał: wzrost kosztów amortyzacji własnych produkcji telewizyjnych, wzrost kosztów nadawania (głównie zwiększony bitrate transmisji satelitarnej kanału RBL.TV w IV kwartale 2012 roku) oraz wzrost wydatków na działania marketingowe wynikający ze wzrostu konkurencyjności na rynku kanałów muzycznych. Zbiegło się to w czasie z niższymi przychodami pochodzącymi z dystrybucji (rynkowy efekt procesu cyfryzacji) oraz znacząco niższym niż przed rokiem saldem finansowym. Wymienione czynniki nie pozostały bez wpływu na dynamikę zysku netto. W okresie 6 miesięcy 2013 roku wynik netto osiągnął poziom 3 434 tysięcy złotych wobec 4 367 tysięcy złotych w I półroczu 2012 roku.

Oglądalność kanałów muzycznych nieco poniżej II kwartału 2012

Po historycznych szczytach osiągniętych przez rynek kanałów muzycznych w I kwartale 2013 roku, kiedy to w segmencie kablowo-satelitarnym skumulowany AMR osiągnął poziom 100 tysięcy - w II kwartale nie udało się przekroczyć bardzo wysokiego wyniku z roku ubiegłego. Zaznaczyć należy, iż II kwartał 2012 roku był wyjątkowy z uwagi na Euro 2012, czego efektem na rynku mediów cyfrowych były m.in. rekordowe oglądalności stacji muzycznych. Wynikało to przede wszystkim z nietypowego w tym okresie roku, ograniczenia konkurencyjności ze strony dużych kanałów telewizyjnych (zarówno w okresie poprzedzającym jak i w trakcie trwania Mistrzostw Europy) jeśli chodzi o atrakcyjność i różnorodność tematyczną kontentu. Wygrały na tym m.in. stacje o profilu muzyczno-rozrywkowym stanowiąc ciekawą alternatywę dla widzów, szczególnie w grupie docelowej 16-49. Skorzystały na tym także kanały należące do Grupy 4fun Media S.A. Analizując wyniki ostatnich kilku lat należy zauważyć, iż oglądalności stacji muzycznych w II kwartale 2013 roku, wpisuje się w coroczne trendy sezonowe oglądalności kanałów tego segmentu i jest prognostykiem jej poprawy w III kwartale, czego wyraźnie brakowało rok wcześniej. Ogółem jednak, AMR za pierwsze półrocze 2013 roku był wyższy niż rok wcześniej, osiągając średni wynik 96 124 AMR w odniesieniu do 92 664 AMR dla pierwszego półrocza 2012 roku.

Oglądalność kanałów Grupy 4fun Media S.A. kształtowała się podobnie jak oglądalność całego segmentu rynku kanałów muzycznych. W I kwartale 2013 roku kanały Grupy 4fun Media uzyskały rekordowy wynik na poziomie 26 770 AMR, natomiast w II kwartale nie udało się przekroczyć wyniku uzyskanego w analogicznym okresie 2012 roku. Łącznie jednak, średni AMR za pierwsze półrocze 2013 roku wyniósł 24 096 AMR i były wyraźnie wyższy w stosunku do 21 890 AMR uzyskanych w I półroczu 2012 roku.
 
W tym okresie wzrastał także zasięg techniczny kanałów telewizyjnych należących do 4fun Media S.A., osiągając na koniec czerwca br. historycznie najwyższe poziomy procentowe: 4fun.tv -  63 proc.; RBL.TV - 35,4 proc., TV.Disco - 32,8 proc., stanowiąc bazę dla dalszych wzrostów oglądalności (zwłaszcza w przypadku RBL.TV i TV.Disco).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...