dodano: 2013-10-10 13:47 | aktualizacja:
2013-10-10 15:11
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Fox International Channels Poland
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Fox International Channels (
FIC) jest pionierem modelu „globalnych premier”, które są organizowane w tym samym tygodniu jednocześnie w wielu krajach świata. Model ten został zainaugurowany debiutem serialu
„The Walking Dead” w 2010 roku, a obecnie
FIC dołożył wysiłków aby 200 milionów widzów na całym świecie zobaczyło swój ulubiony serial jeszcze wcześniej. Po raz pierwszy premiera na wszystkich rynkach poza USA następuje w tak krótkim czasie po amerykańskiej. W ten sposób
FIC odpowiada na oczekiwania widzów - fanów serialu, jednocześnie prezentując swoją strategię mającą na celu aktywne zwalczanie piractwa.
Zarówno w Polsce jak i na całym świecie premiera serialu jest wspierana silną kampanią. W Polsce właśnie ruszyła promocja serialu skierowana do widzów kanału
Fox (
Fox HD) i fanów serialu. Szeroko zakrojona kampania będzie widoczna zarówno w telewizji, Internecie, prasie jak i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Kampania internetowa do
„The Walking Dead” jest oparta na niestandardowych formatach budujących zaangażowanie z serialem oraz świadomość marki
Fox. Działania obejmują współpracę z serwisem
onet.pl, gdzie powstała specjalna podstrona poświęcona serialowi. Użytkownicy znajdą tam ciekawostki i informacje o
„The Walking Dead”, wywiady z aktorami, jak również sensacyjne galerie zdjęć oraz materiały wideo. Ponadto w dniu premiery pierwszy odcinek serialu będzie dostępny dla użytkowników serwisu VOD portalu zaledwie godzinę po premierze na kanale. Premiera serialu została także wsparta formatami reklamowymi, które pojawią się w serwisach
o2.pl,
gazeta.pl,
hatak.pl,
filmweb.pl,
onet.pl oraz w
YouTube, a także w serwisach społecznościowych
Kwejk i
Facebook. Promocję wspierają również działania SEM prowadzone w ramach
Google.
Spoty reklamowe pojawią się na kanałach z portfolio
Fox International Channels Poland:
Fox,
Fox Life,
National Geographic Channel i
Nat Geo Wild oraz na
Ale Kino+, zaś na kanałach
TVP i
Polsat wykupiono billboardy sponsorskie. Reklamy prasowe pojawią się w wybranych tygodnikach telewizyjnych. Plakaty promujące serial pojawią się na nośnikach reklamy zewnętrznej - citylightach w wybranych miastach w całej Polsce. Za zakup i planowanie mediów odpowiada dom mediowy
Vizeum, zaś kreacje przygotował dział marketingu
Fox International Channels Poland.
W postapokaliptycznym świecie
Rick Grimes (
Andrew Lincoln „To właśnie miłość”) wraz z towarzyszącą mu grupą ocalałych kontynuują walkę o przetrwanie i stawiają czoła zagrażającym ich życiom niebezpieczeństwom. Czwarty sezon serialu składa się z 16 odcinków, które zostaną wyemitowane w dwóch częściach. Emisja pierwszych ośmiu epizodów rozpocznie się 14 października br., zaś kolejnych osiem powróci po przerwie, w lutym 2014 roku.
Serial nieustająco bije rekordy oglądalności zarówno w Stanach Zjednoczonych, gdzie jest emitowany na kanale
AMC, jak i na świecie dzięki 200 kanałom rozrywkowym
FIC nadawanym w 125 krajach. Trzeci sezon
„The Walking Dead” konsekwentnie utrzymywał pierwsze miejsce wśród seriali emitowanych na płatnych kanałach telewizyjnych, pokonując konkurencję na wszystkich głównych rynkach oraz przekraczając wyniki średniej oglądalności z poprzednich sezonów.
W niezwykle wyczekiwanym nowym sezonie serialu
Rick i grupa rozwijającej się społeczności znajdują schronienie w więzieniu. Niestety w tym brutalnym świecie szczęście jest krótkotrwałe, ani zombie ani reszta czyhających na zewnątrz niebezpieczeństw nie mogą równać się z tym co czeka na ocalałych w ich więziennej kryjówce. Nowe schronienie i nowy sposób życia grupy zostaną poddane ciężkiej próbie, a ich walka o przetrwanie jeszcze nigdy nie była tak niebezpieczna. W sezonie czwartym pojawi się kilku nowych bohaterów, w tym
Bob Stookey, w którego postać wciela się
Lawrenc Gillard Jr. (
„Gangi Nowego Jorku”).
W serialu
„The Walking Dead”, opartym na wydanej przez
Image Comics komiksowej serii autorstwa
Roberta Kirkmana, występują:
Lincoln,
Norman Reedus,
Steven Yeun,
Lauren Cohan,
Chandler Riggs,
Scott Wilson,
Melissa McBride,
David Morrissey,
Emily Kinney,
Danai Gurira,
Chad Coleman i
Sonequa Martin-Green. Producentami wykonawczymi serial są
Scott M. Gimple,
Kirkman,
Gale Anne Hurd,
David Alpert,
Tom Luseand oraz
Greg Nicotero.
Obok wielu wyróżnień serial uzyskał nagrodę
Emmy za wybitne osiągnięcia w dziedzinie charakteryzacji protetycznej i nominację do nagrody
Złotego Globu dla najlepszego serialu dramatycznego. Krytycy uznali serial za
„najbardziej trzymający w napięciu wśród seriali nadawanych we wszystkich sieciach” (
„Boston Herald”) oraz
„najwspanialszy dreszczowiec, jaki kiedykolwiek wyprodukowano dla telewizji” (
„Entertainment Weekly”).
„The Walking Dead” - sezon 4., premiera w poniedziałek, 14 października 2013 roku o 22:00 w Fox i Fox HD.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.