reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

KRRiT: O „Strategii Regulacyjnej KRRiT 2014-2016”

dodano: 2014-03-21 07:05 | aktualizacja: 2014-03-21 07:40
autor: Łukasz Knapik | źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

KRRiT Konsultacje społeczne projektu „Strategii Regulacyjnej KRRiT na lata 2014-2016” zostały ogłoszone na stronie internetowej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) (więcej tutaj). Trwały w okresie 28 stycznia -17 lutego 2014 roku. Przewodniczący KRRiT odrębnie wystosował zaproszenia do udziału w konsultacjach do 12 instytucji/urzędów centralnych oraz do 25 podmiotów/organizacji rynkowych. W ramach konsultacji wpłynęło 19 stanowisk.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Odpowiedzi uzyskano od:
  • czterech urzędów centralnych: Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (KPRM) - Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwa Zdrowia;
  • dwóch nadawców publicznych: Polskiego Radia S.A. i Telewizji Polskiej S.A.;
  • trzech komercyjnych nadawców telewizyjnych: Telewizji Polsat Sp. z o.o., Telewizji Puls Sp. z o.o. i ZPR S.A.;
  • trzech komercyjnych nadawców radiowych: Eurozet Sp. z o.o., Grupy RMF Sp. z o.o., Grupy Radiowej Agory Sp. z o.o.; ponadto Grupa RMF, Eurozet, Grupa Radiowa Agory oraz Grupa Radiowa Time przedstawiły wspólne stanowisko;
  • zrzeszenia 54 lokalnych stacji radiowych „Pakiet Niezależnych”;
  • katolickiego Radia Emaus;
  • dwóch organizacji branżowych: Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE) oraz Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych;
  • Fundacji Widzialni;
  • pana Krzysztofa Pietrzaka.
Wiele podmiotów rynkowych odwołało się do swoich wstępnych stanowisk wyrażonych we wrześniu 2013 roku, w odpowiedzi na zaproszenie przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) do przekazywania propozycji i sugestii w związku z rozpoczęciem prac nad nową „Strategią Regulacyjną KRRiT”. W tej wstępnej fazie zaproszono do zabrania głosu 49 podmiotów, w tym 8 urzędów, 16 ośrodków akademickich oraz 25 przedstawicieli rynku. Odpowiedzi uzyskano od 10 nadawców, 3 organizacji branżowych (Lewiatan, PIKE, IAB Polska) oraz 2 ośrodków akademickich - Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Uniwersytetu Łódzkiego. Po zebraniu tych wypowiedzi Krajowa Rada podjęła prace analityczne nad skonstruowaniem wstępnego projektu „Strategii Regulacyjnej na lata 2014-2016”.

Nadesłane odpowiedzi były, jak informuje KRRiT, wyczerpujące i pogłębione, dotyczyły wielu aspektów poruszonych w projekcie „Strategii Regulacyjnej KRRiT na lata 2014-2016”, przez co nadały  konsultacjom wysokiego merytorycznego poziomu oraz miały wpływ na stopień wiarygodności i partycypacyjny charakter przedmiotowego dokumentu w jego ostatecznym kształcie.

Krajowa Rada z uwagą zapoznała się z treścią przesłanych odpowiedzi, starając się wyjść naprzeciw możliwie wszystkim dającym się zrealizować w obecnych uwarunkowaniach prawnych oraz na obecnym etapie rozwoju rynku postulatom.

Niektóre z tych postulatów znalazły odzwierciedlenie w innych dokumentach KRRiT, np. w Informacji o podstawowych problemach radiofonii i telewizji w 2013 roku (przykład: pogłębiona diagnoza rynkowa), w postulatach KRRiT w zakresie de lege ferenda (przykład: wskazania sponsorskie), rozporządzenia KRRiT i stanowiska/komunikaty (przykład: stanowisko KRRiT na temat programów miejskich nadawców publicznych; komunikat KRRiT w sprawie powielania częstotliwości).

Niektóre ze zgłoszonych uwag nie zostały uwzględnione z powodu wykraczania poza obszar regulacyjny KRRiT (opłaty na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej - PISF, umów z organizacjami zbiorowego zarządzania, regulacje nowych usług medialnych).

W nadesłanych odpowiedziach znalazły się również i takie postulaty, które choć zrozumiałe z punktu widzenia zgłaszających je podmiotów, były wzajemnie sprzeczne z postulatami zgłaszanymi w tych samych obszarach przez inne, często konkurencyjne strony. Dotyczyło to przede wszystkim takich tematów jak: cyfryzacja radia, zasada must carry czy pożądany poziom udogodnień w programach telewizyjnych dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku lub niepełnosprawnością narządu słuchu. W tej sytuacji, Krajowa Rada jako organ właściwy dla całego rynku audiowizualnych usług medialnych,  w trosce o jego równowagę stoi na straży interesu publicznego.

Z przekazanymi KRRiT stanowiskami można zapoznać się na stronie:
http://www.krrit.gov.pl/regulacje-prawne/konsultacje-krrit/news,1477,podsumowanie-konsultacji-spolecznych-projektu-strategii-regulacyjnej-krrit-na-lata-2014-2016.html


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...