Z raportu Multiscreen Index wynika, że 100 największych operatorów płatnej telewizji na świecie zyskało w czwartym kwartale 2014 roku 5,11 mln abonentów. Stanowi to wzrost o 1,42%. Natomiast 10 największych pod względem liczby abonentów operatorów pay-tv zyskało w czwartym kwartale ub.r. 1,65 mln klientów, a w całym 2014 roku - 5,53 mln. Łącznie operatorzy ci mają 130 mln abonentów.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Największą liczbę abonentów na świecie na koniec 2014 roku miała amerykańska kablówka Comcast - 22,38 mln. Na drugiej i trzeciej pozycji uplasowały się kolejno - amerykańskie DIRECTV i DISH Network. Tuż poza podium znalazła się DishTV z Indii. Spośród europejskich platform najwyżej uplasowało się Sky (Wielka Brytania i Irlandia) z 10,93 mln abonentów, a tuż za nią rosyjska Trikolor TV (10,92 mln).
W Polsce jest dwa razy mniej abonentów wszystkich platform satelitarnych razem wziętych w porównaniu z liczbą abonentów samego DISH Network. Chociaż porównywanie dwóch tak różnych pod względem wielkości rynków, jakimi są Polska i Stany Zjednoczone, nie jest może zbyt trafione.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.