W czwartek, 14 stycznia br. w Warszawie odbyła się konferencja HbbTV Summit Poland 2016, specjalizująca się w tematyce telewizji i reklamy hybrydowej HbbTV (więcej tutaj). Patronem medialnym tego wydarzenia był magazyn telewizji cyfrowej SAT Kurier. Spotkanie zaczęło się od dyskusji panelowej „Telewizja hybrydowa w Polsce” w udziałem Bartłomieja Czardybona (SGT), Bartosza Dorobiały (Grupa ZPR), Piotra Heroda (TP Vision) i Wiesława Łodzikowskiego (TVP).
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak poinformował Wiesław Łodzikowski, dyrektor Ośrodka-TVP Technologie, Platforma Hybrydowa TVP, która została uruchomiona 8 czerwca 2012 roku, specjalnie na Euro 2012 (więcej tutaj), ma już 1,8 mln użytkowników. Co więcej, zdaniem Łodzikowskiego naziemna telewizja cyfrowa - dzięki HbbTV i interaktywności - zdominuje w przyszłości telewizję.
Na Letnie Igrzyska Olimpijskie Rio 2016 wprowadzona przez Telewizję Polską ma zostać nowa wersja specyfikacji HbbTV, oznaczona jako HbbTV 2.0. Ponadto widzowie będą mogli korzystać z usługi HbbTV, oglądając jednocześnie telewizję - wszystko dzięki funkcji Picture in Picture (PiP).
Podczas konferencji poinformowano, że 15 proc. pojemności MUX 8, który wystartuje jeszcze w 2016 roku, ma zostać przeznaczone na usługi interaktywne. Podobno uruchomieniem HbbTV w ramach MUX 8 zainteresowana jest nie tylko Telewizja Polska, ale również inni nadawcy, których kanały wejdą w skład tego multipleksu.
Ponadto Telewizja Polska szykuje również nowości związane z obsługą danych od użytkowników usługi HbbTV, na poziomie big data.
Jeden z wniosków panelu dyskusyjnego na temat HbbTV w Polsce był taki, że przyszłością HbbTV będzie usługa inteligentnego domu, a także Internet rzeczy. Na razie wiadomo, że nie bardzo sprawdza się dostęp do mediów społecznościowych z poziomu telewizora. Wadą tego rozwiązania jest brak możliwości spersonalizowania usług, tak jak to odbywa się na smartfonach, ze względu na dostęp do telewizora wszystkich członków rodziny. Ponadto duży ekran telewizora nie pozwala na prywatność podczas korzystania np. z Facebooka.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.