Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Najwyższe tempo wzrostu w segmencie pay-tv w Europie Zachodniej wykazali operatorzy z Wielkiej Brytanii, podczas gdy rynki innych krajów utrzymują tendencję spadkową (Włochy - strata 0,7%, Francja - aż 2%).
Na tle standardowego modelu świadczenia usług płatnej telewizji, który zaczyna się załamywać pod wpływem nowych czynników rynkowych, to segment
IPTV odnotował wzrost o 64% w latach 2011-2015. Liczba abonentów usług
wideo na żądanie (SVOD) w Europie Zachodniej wyniosła
5,8 mln (we Włoszech - 600 tysięcy) z powodu tańszego abonamentu w porównaniu ze standardowymi pakietami telewizyjnymi.
W segmencie telewizji niekodowanej (
FTA) zaobserwowano ożywienie wydatków reklamowych (wzrost o 2,7% w ciągu roku) - wyniosły one 31,8 mld euro. Znaczny wzrost inwestycji w reklamę w telewizji obserwuje się w Wielkiej Brytanii (7%) i Niemczech (6%). We Francji i we Włoszech wzrost ten był mniejszy niż 1%.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.