reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Szybki rozwój płatnej telewizji w Afryce Subsaharyjskiej

dodano: 2017-01-16 13:28
autor: Janusz Sulisz | źródło: Digital TV Research

MultiChoice Większość głównych operatorów płatnej telewizji w Afryce Subsaharyjskiej obniżyła swoje ceny w 2016 roku, aby odeprzeć konkurencję. Wywołało to efekt domina. StarTimes, z niewielką liczbą licencji naziemnej telewizji cyfrowej, skupia się bardziej na swojej działalności telewizji satelitarnej, która zaburza sektor. Jego pakiet StarSat jest znacznie tańszy niż DStv czy Canal Plus i niedużo droższy niż płatna naziemna telewizja cyfrowa, ocenia Simon Murray, główny analityk Digital TV Research.

Afryka Subsaharyjska pay-tv 2016


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Autorzy raportu „Sub-Saharan Africa Pay TV Forecasts” przewidują, że trzy największe grupy pay-tv nadal będą odpowiadać za 90 proc. abonentów płatnej telewizji w Afryce Subsaharyjskiej.

Na koniec 2016 roku Multichoice miał 11,61 mln abonentów w ramach platformy satelitarnej DStv i naziemnej telewizji cyfrowej GOtv, a liczba ta ma wzrosnąć do 17,66 mln w 2022 roku. Z kolei Vivendi miało 2,32 mln abonentów swojej platformy satelitarnej Canal Plus i Easy TV, a w 2022 ma ich mieć 4,32 mln.

Jednak największym wzrostem mają cieszyć się StarTimes/StarSat - z 4,18 mln abonentów na koniec 2016 roku do 10,61 mln w 2022 roku. Znaczna część tego wzrostu ma zostać osiągnięta dzięki abonentom telewizji satelitarnej w nowych krajach.

Spośród 19,47 mln abonentów płatnej telewizji na terenie 35 krajów Afryki Subsaharyjskiej na koniec 2016 roku, 12,14 mln korzystało z telewizji satelitarnej, a 6,76 mln z naziemnej telewizji cyfrowej. Liczba ta ma wzrosnąć prawie dwukrotnie do 36,72 mln w 2022 roku, w tym 18,36 mln dla telewizji naziemnej i 15,84 mln dla płatnej naziemnej telewizji cyfrowej.

Na koniec 2016 roku w Republice Południowej Afryki było 6,39 mln abonentów płatnej telewizji i liczba ta ma wzrosnąć do 9,14 mln w 2022 roku. W Nigerii liczba abonentów ma wzrosnąć o 4 mln z 4,46 mln w 2016 roku do 8,45 mln w 2022 roku.

Przychody z pay-tv w Afryce Subsaharyjskiej mają wynieść 6,59 mld dol. w 2022 roku, w porównaniu z 4,20 mld dol. w 2016 i 1,65 mld dol. w 2010 roku. RPA i Nigerii mają przyczynić się wygenerowania w 2022 roku prawie połowy łącznych przychodów z płatnej telewizji.

Telewizja satelitarna odpowiadała za prawie 87 proc. przychodów z płatnej telewizji w tym regionie w 2016 roku, ale udział ten ma zmaleć do 78 proc. w 2022 roku. Natomiast płatna naziemna telewizja cyfrowa odpowiadała za 11 proc. przychodów i udział ten ma wzrosnąć do 18 proc. w 2022 roku - z 467 mln dol. do 1,156 mld dol.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...