reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Operatorzy płatnej telewizji inwestują, by zatrzymać abonentów

dodano: 2017-06-28 15:03 | aktualizacja: 2017-06-28 15:57
autor: Janusz Sulisz | źródło: Nagra

pay-tv pay tv płatne telewizja Operatorzy płatnej telewizji w Europie, w odpowiedzi na coraz bardziej rozdrobniony rynek, muszą zainwestować w nowe rozwiązania, by zatrzymać istniejącą bazę abonentów. Nagra Pay-TV Innovation Forum to panel europejskich menedżerów branży płatnej telewizji, którzy podpowiadają operatorom, by przenieść punkt ciężkości w swoim biznesie.

telewizja pay-tv trendy


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Badania przeprowadzone przez konsultingową firmę MTM pokazują, że operatorzy pay-tv powinni wzmocnić swoją podstawową ofertę płatnej telewizji, dywersyfikując na nowe obszary, aby zarabiać na istniejących bazach abonentów. Wierzą oni, że wzrost przychodów będzie pochodzić z nowych produktów, zamiast tradycyjnej oferty płatnej telewizji.
 

Europejski rynek płatnej telewizji się zmienia. Operatorzy płatnej telewizji zadają sobie pytanie, w jaki sposób i gdzie kolejna generacja konsumentów będzie oglądać treści wideo, i jak najlepiej mogą zaspokoić te potrzeby

- powiedział Jon Watts, dyrektor zarządzający MTM.

Istnieje silne przekonanie, że przyszły wzrost będzie znacznie trudniejszy w całym regionie, z wyjątkiem kilku rynków płatnej telewizji w Europie Południowej i Wschodniej. Przyszły wzrost będzie napędzany przez nowe usługi, ponieważ operatorzy poszukują sposobów zarządzania gwałtownym rozwojem tańszych ofert. To ekscytujący czas dla branży - istnieje wiele możliwości rozwoju, w wielu dziedzinach, ale dywersyfikacja jest tu kluczem.


Jakie są możliwości rozwoju pay-tv w Europie?

Odpowiedzią na potrzeby rynku było wprowadzenie nowych usług, takich jak:
  • 4K (oferowane przez 25% dostawców w 2017 roku w porównaniu z 8% w 2016 roku), w Polsce w praktyce 1%, bo operatorzy DTH zaniechali 4K,
  • aplikacje firm trzecich (53% w porównaniu z 46%),
  • usług OTT (36% w porównaniu z 31%).
 

- Istnieje silne zapotrzebowanie do działania w całej europejskiej branży płatnej telewizji, aby odpowiedzieć na naciski zewnętrzne poprzez przekształcenie modeli biznesowych i pozyskiwanie nowych segmentów rynku z konkretnymi propozycjami
- powiedział Simon Trudelle, starszy dyrektor ds. marketingu produktu, Nagra.

- Badania wskazują, że przemysł płatnej telewizji musi się nauczyć nowych możliwości cyfrowego operatora i obsługi danych na poziomie OTT. Aby oderwać się od tradycyjnej telewizji płatnej, operatorzy będą musieli być bardziej sprytni w swoim podejściu do zaspokojenia popytu konsumentów, kładąc szczególny nacisk na mikrousługi, analizę danych, ciągłe testowanie i integrację.

Dostawcy płatnej telewizji mogą odegrać znaczącą rolę w agregacji usług OTT, jednak muszą zawczasu zrozumieć, że stoją przed poważnymi zagrożeniami ze strony nowych urządzeń i ekosystemów, w tym takich jak Amazon czy Apple TV.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik VU+ SOLO 4K Combo

Vu+ SOLO 4K - odbiornik od koreańskiego producenta Marusys. Pierwszy...

1730 zł Więcej...

Odbiornik Dreambox DM920 Ultra HD Triple

Najnowszy odbiornik UHD cenionej marki Dreambox - model DM920 Ultra...

1699 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

Oferta „nc+ telewizja na kartę z Pakietem Start+” z modułem...

199 zł Więcej...
reklama