Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na podstawie własnych badań konsumenckich przeprowadzonych na 54 tys. dorosłych w wieku 18-64 lata na 28 rynkach na całym świecie, wyniki pokazują, że podczas gdy młodsze grupy są najbardziej niezaangażowane w telewizję, 35 proc. osób, które twierdzą, że nie ogląda telewizji linearnej, miało ponad 45 lat – wzrost z 28 proc. w I kwartale 2017 r.
Według Ampere, pomimo odchodzenia tradycyjnych odbiorców nadawców, istnieją możliwości zatrzymania widzów poprzez połączenie treści na żywo i wydarzeń oraz poprzez ulepszenie oferty transmisji strumieniowych nadawców.
Kluczowe wnioski:
- W I kwartale 2021 r. 37 proc. internautów twierdziło, że ogląda telewizję linearną rzadko lub wcale. W I kwartale 2023 r. odsetek ten wyniósł aż 45 proc.
- Liczba widzów telewizji o wysokim liniowości – tych, którzy oglądają telewizję przez co najmniej 4 godziny dziennie – również spadła w tych samych dwuletnich ramach czasowych, z 19 proc. respondentów w I kwartale 2021 r. do 15 proc. w I kwartale 2023 r.
- Dla porównania, liczba internautów deklarujących, że oglądają ponad 4 godziny treści wideo na żądanie (VoD) w ciągu typowego dnia, wzrosła z 58 proc. w I kwartale 2021 r. do 62 proc. w I kwartale 2023 r.
- Jest zdecydowanie za wcześnie, aby spisywać na straty telewizję linearną. Stabilność oglądania na niskim poziomie (mniej niż dwie godziny dziennie) sugeruje, że wielu użytkowników Internetu nadal ogląda najważniejsze wydarzenia na żywo, takie jak sport, główne programy telewizyjne typu reality show i ekskluzywne dramaty. Te filary treści powinny pozostać kluczowym elementem strategii pozyskiwania i uruchamiania nadawców linearnych
- Ponadto, podczas gdy konsumenci odwracają się od telewizji liniowej, inwestycje nadawców we własne usługi VoD zapewniły im możliwość nadal angażowania odbiorców, którzy wolą oglądać za pośrednictwem transmisji streamingowej
- W rzeczywistości zaangażowanie w te usługi wideo prowadzone przez emisje wzrosło o 26 proc. od I kwartału 2023 r.
- Na pierwszy rzut oka spadek oglądalności telewizji liniowej wydaje się niepokojącym trendem dla nadawców, ponieważ ich tradycyjna widownia zaczyna odchodzić - zauważa Minal Modha, dyrektor ds. badań w Ampere Analysis.
- Jednakże, jak pokazuje zwiększone zaangażowanie w usługi wideo prowadzone przez emisję, jeśli kanały linearne będą w stanie nadal się dostosowywać i zapewniać silną ofertę OTT widzom przechodzącym z regularnych kanałów telewizyjnych, mają szansę je zatrzymać, choć na innym nośniku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.